Od 18 lat pomagamy firmom
w wyborze lepszego oprogramowania

Czym jest Retino?

Retino to oprogramowanie do zarządzania zwrotami, które pomaga sprzedawcom internetowym usprawnić proces zwrotów. Retino zapewnia wbudowany portal, w którym klienci mogą inicjować zwroty lub roszczenia gwarancyjne, planować odbiory i śledzić status. Oprogramowanie centralizuje dane dotyczące zwrotów, takie jak historia komunikacji, zwroty i oceny zadowolenia klientów, aby pomóc sprzedawcom internetowym zoptymalizować obsługę zwrotów.

Kto korzysta z produktu: Retino?

Sprzedawcy internetowi, sprzedawcy e-commerce, sklepy internetowe

Gdzie można używać produktu: Retino?

Na chmurze
Lokalnie

Informacje o sprzedawcy

  • Retino

Wsparcie dla Retino

  • Telefoniczna obsługa klienta

Dostępne kraje

Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy i inne: 28

Języki

angielski, czeski, niemiecki, węgierski

Cena produktu: Retino

Cena początkowa:

15,00 €/miesiąc
  • Tak, ma darmową wersję próbną
  • Brak bezpłatnej wersji

Retino nie ma wersji bezpłatnej, ale oferuje bezpłatną wersję próbną. wersja płatna Retino rozpoczyna się od 15,00 €/miesiąc.

skorzystaj z bezpłatnej wersji próbnej

Informacje o sprzedawcy

  • Retino

Wsparcie dla Retino

  • Telefoniczna obsługa klienta

Dostępne kraje

Austria, Belgia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy i inne: 28

Języki

angielski, czeski, niemiecki, węgierski

Filmy i zdjęcia produktu: Retino

Oprogramowanie: Retino - 1
Zobacz 2 więcej
Film na temat produktu: Retino
Oprogramowanie: Retino - 1

Funkcje produktu: Retino

  • Drukowanie etykiet
  • Exchange Management
  • Kodowanie kreskowe/RFID
  • Ostrzeżenia/powiadomienia
  • Portal klienta
  • Pulpit działań
  • Raportowanie/analityka
  • Zarządzanie magazynem
  • Zarządzanie naprawami
  • Zarządzanie przepływami pracy
  • Zarządzanie refundacjami
  • Zarządzanie roszczeniami gwarancyjnymi
  • Zarządzanie wysyłką
  • Zarządzanie zwrotami
  • Śledzenie aktywów
  • Śledzenie gwarancji
  • Śledzenie zleceń

Rozwiązania alternatywne dla produktu: Retino

Claimlane upraszcza zwroty i roszczenia gwarancyjne dzięki automatyzacji, zwiększając wydajność i zadowolenie klientów we wszystkich kanałach. Dowiedz się więcej na temat produktu: Claimlane
ReturnGO to jedno z zaawansowanych rozwiązań do obsługi zwrotów na rynku, któremu zaufały tysiące sprzedawców eCommerce różnej wielkości. Dowiedz się więcej na temat produktu: ReturnGO
„Wszechstronna aplikacja e-commerce” dla marek Shopify, które chcą skalować się na całym świecie lub tylko w swoim rodzinnym mieście.

Retino – Recenzje od zweryfikowanych użytkowników

Średni wynik

Informacje ogólne
5,0
Łatwość użytkowania
4,8
Obsługa klienta
5,0
Funkcje
4,6
Warte swojej ceny
4,4

Recenzje według wielkości firmy (pracownicy)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Filtruj recenzje według punktacji

5
100%
Radim
Radim
CEO w kraju: Czechy
Zweryfikowany użytkownik LinkedIn
Drukowanie, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 1 rok
Źródło recenzenta

Retino is saving time, money and brings effectivity to your customer care team.

5,0 2 lata temu

Zalety:

Retino is a perfect tool for every eshop that wants to have the best customer care experience. Especially when there is a problem with your delivery, you need to prove to your customers, that they matter and that the proces of helping them is important to you. With Retino they go throuh smooth process, and they are informed about what the next steps are and they can give you rating at the end, which gives you a great feedback about your customer care team. If you want to work efficiently and save massive amount of time Retino is definitely a great service for every eshop.

Wady:

I can't come up with anything negative really.

Václav
Chief Operating Officer w kraju: Czechy
Sprzedaż detaliczna, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Ultimate all-in-one tool for returns processing

5,0 6 miesięcy temu

Komentarze: Without Retino, we would have to develop the whole return tool for our own. Retino is very focused to be understandable for our customers. And as more and more e-shops use it, is it becoming a standard for customers for whom is easy to orientate in it. If you are searching for the tool that will help you to resolve your returns (and possibly also complaints), Retino is it.

Zalety:

Retino helped us to cut time spent on processing returns and complaints to one quarter. It is complex and understandable tool that is easy to handle, both, for our employees and our customers. I also appreciate quick and helpful product support.

Wady:

The loading time of retino app could be faster. If you learn some routines to be as quick as possible, in your ticket processing, usually you have to wait a few seconds until the page is loaded.

Dalik
customer service, reklamation w kraju: Czechy
Sprzęt sportowy, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: 6–12 miesięcy
Źródło recenzenta

good experience

5,0 2 lata temu

Komentarze: The retino helped us with faster solving customer service.

Zalety:

the most useful thing is overview of each case. Simple user interface.

Wady:

I think that retino is very useful APP for customer service without any missing functions.

Ondrej
E-commerce manager w kraju: Czechy
Kosmetyki, Pracownicy: 51–200
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Amerigo/Rituals - Reviews

5,0 6 miesięcy temu

Komentarze: The experience has been very positive and I would recommend Retino to all medium and small e-shops. It has made our work much easier.

Zalety:

Ease of application. Automation of claims.

Wady:

I would improve the emails sent to customers graphically and in terms of content.

Tadeas
IT w kraju: Słowacja
Sprzedaż detaliczna, Pracownicy: 2–10
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Great solution for online returns

5,0 6 miesięcy temu

Komentarze: It' a great tool for online returns and customer care.

Zalety:

- quick support response - clear client - really easy to set up on your website

Wady:

- lack of brand customisation - didn't find any more

Eva
Marketing manager w kraju: Czechy
Dobra konsumpcyjne, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 1 rok
Źródło recenzenta

recommend Retino 100%

5,0 6 miesięcy temu

Komentarze: very satisfied with Retino, makes the process clear and we appreciate we can add remarks for our other colleagues so that anyone can see the status of the return process

Zalety:

makes the comunication with customers and returne process easy and understandable for all parties

Wady:

there is nothing I dislike about Retino

Jiri
CEO w kraju: Czechy
Artykuły spożywcze i napoje, Samozatrudnienie
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 1 rok
Źródło recenzenta

Kampot.cz experience with Retino

5,0 6 miesięcy temu

Komentarze: Easy and transparent process and overview on cases.

Zalety:

Absolute comfort with handling cases - for us, but also for customer, what is even more important.

Wady:

Comfort - easy to start case, handle it, but also end.

Lukáš
Customer service manager w kraju: Czechy
Sprzedaż detaliczna, Pracownicy: 51–200
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

An essential application for every e-shop.

5,0 2 lata temu

Komentarze: Deploying Retino to our stores (both online and retail) was a game-changing moment in handling complaints and returns. We operate in 17 markets and with such volume and breadth it was not easy to have an overview of everything.We keep all records in one place and have a clear overview of all cases thanks to advanced dashboards. Everyone involved in reverse logistic works with Retino, from customer service to retail stores to warehouse employees. All communication - internal as well as with customers - is processed in one place, so it is very easy to find your way around and get all necessary information with each case.Automation saves us up to 70% of the time that needs to be devoted on processing the case, so customer service can focus on other activities that support the growth of our business without missing a deadline.Thanks to Retino, 99% of our customers are satisfied with the speed and course of solving their case, and they also have a complete overview of the return/claim process thanks to the customer portal, where they can see the entire history of solving their case.With Retino, you will not only save a lot of time, but also money, and if you use it well, customers will be much more satisfied with your approach.

Zalety:

Excellent returns and claims processing system with advanced automation and customer portal.

Wady:

In more than two years of use, we have not encountered anything that Retino support could not solve almost immediately.

Andrea
Owner w kraju: Słowacja
Dobra konsumpcyjne, Pracownicy: 2–10
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Satisfied Retino user

5,0 2 lata temu

Komentarze: We are extremely happy with it and it often shows up in our reviews as a reason for choosing our shop, which is great. Definitely would recommend.

Zalety:

It completely changed our returns and claims management, it is now automated, worry-free and very comfortable to use for both us and the customers.

Wady:

We found it a little complicated at the initial set up, but once you do it, it basically doesnt need any management.

Adam
Adam
CEO w kraju: Czechy
Zweryfikowany użytkownik LinkedIn
Sprzedaż detaliczna, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 1 rok
Źródło recenzenta

Perfect!

5,0 2 lata temu

Zalety:

We're thrilled with Retino! As a customer-focused e-shop, we take our returns process seriously. Retino has helped us reduce our error rate and save one employee. It's a brilliant tool that we can't imagine doing without. Highly recommended!

Wady:

Nothing :) But always you can improve something :)

Vojtěch
Owner w kraju: Czechy
Odzież i moda, Pracownicy: 2–10
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

The perfect tool for every e-shop. Retino helps us save time.

5,0 2 lata temu

Komentarze: We are in child clothes fashion, so we have lot of returns. With one click, we order transport for the customer and send him instructions at the same time. Our customers are happy with the tool and so are we! :)

Zalety:

With one click, we order transport for the customer and send him instructions at the same time. Our customers are happy with the tool and so are we! :)

Wady:

Connection with czech e-shop solution Shoptet.

Zweryfikowany recenzent
Zweryfikowany użytkownik LinkedIn
Odzież i moda, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 1 rok
Źródło recenzenta

Retino is great

5,0 2 lata temu

Zalety:

Retino is a great tool that has saved us so much time and effort. It's great to receive notifications about new cases, and we love the fact that the system monitors deadlines for us. We are happy to work with them.

Wady:

It's not really user-friendly when setting up automatic e-mails for customers.

Miroslav
Executive Director w kraju: Czechy
Sprzedaż detaliczna, Pracownicy: 2–10
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Since 2017 - I wouldn't change

5,0 2 lata temu

Komentarze: We use Retino since 2017 and I don't regret any day using it. It saves us manpower and helps us focus on other sides of the business. It takes care of the legal deadlines, makes customers satisfied and gives us insights/stats. Definitely worth every euro.

Zalety:

Everything related to returns on one place. For us and even for the customers. Easy to setup, easy to use, just saves us money and energy.

Wady:

Almost nothing, I am very satisfied. Even the support is perfect.

Tereza
CEO w kraju: Czechy
Odzież i moda, Pracownicy: 2–10
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Retino is a great helper

5,0 2 lata temu

Zalety:

Retino is a great helper. Notifications about the creation of new cases from customers arrive on e-mail, he monitors the deadlines, and above all, I have to greatly appreciate the customer support, which solves any shortage practically immediately. Our customers are very satisfied.

Wady:

Nothing, everything works as it should. During the entire period of use (more than 5 years), we did not have a single problem.

Vítek
Webmaster w kraju: Czechy
Sprzedaż detaliczna, Pracownicy: 11–50
Wykorzystano oprogramowanie w następującym celu: ponad 2 lata
Źródło recenzenta

Retino rocks!

5,0 2 lata temu

Komentarze: Just works. Good software, and excellent customer support.

Zalety:

Helps us keep returns and troublemakers in check.

Wady:

Tailor-made customizations are mostly not possible.