Od 17 lat pomagamy firmom
w wyborze lepszego oprogramowania
Wytyczne dla społeczności
Prosimy o uważne zapoznanie się z naszymi wytycznymi dla społeczności.
Wytyczne dla społeczności regulują Program wystawiania opinii w witrynie Capterra oraz w witrynach naszych podmiotów stowarzyszonych i opisują zasady korzystania z nich przez użytkowników, oceniających i sprzedawców. Niniejszy dokument składa się z trzech głównych części:
- Najważniejsze informacje o wystawianiu opinii: przewodnik dla wszystkich użytkowników na temat naszego Programu wystawiania opinii, Procesu zapewniania jakości (QA) i weryfikacji opinii publikowanych w naszej witrynie, a także sposobu interpretowania opinii o oprogramowaniu.
- Pisanie opinii: zestawienie warunków, które powinny spełniać opinie, aby mogły zostać opublikowane, wykaz zasadnych oczekiwań, jakie mogą mieć autorzy opinii, opis procesu zgłaszania problematycznych opinii oraz inne szczegółowe informacje na temat naszego programu.
- Dla sprzedawców: omówienie kwestii dotyczących sprzedawców, w tym zasad, do których powinni się stosować, oczekiwań, jakie mogą mieć sprzedawcy, i najlepszych praktyk, a także link do naszego Portalu dla sprzedawców, który zawiera szczegółowe informacje.
Ponadto opracowaliśmy szczegółowe odpowiedzi na „często zadawane pytania” dotyczące oceniających, sprzedawców , i naszego Procesu weryfikacji, które wyjaśniają najważniejsze kwestie związane z Programem wystawiania opinii.
Najważniejsze informacje o wystawianiu opinii
Omówienie Programu wystawiania opinii
Opinie stanowią ważne źródło informacji dla potencjalnych nabywców oprogramowania, gdyż prezentują zdanie podobnych im osób i innych, którzy mają podstawy, by wypowiedzieć się na temat danego oprogramowania. Opinie nie tylko pomagają kupującym podejmować lepsze, oparte na faktach decyzje, ale także zapewniają sprzedawcom cenne dane o ich oprogramowaniu lub usłudze. Każdą opinię traktujemy poważnie, a naszym głównym celem jest tworzenie przydatnej witryny, która zawiera wysokiej jakości, adekwatne treści tworzone przez zweryfikowanych użytkowników oraz która jest wolna od konfliktów interesów.
Jako operator witryny wyświetlamy treści generowane przez naszą społeczność użytkowników oprogramowania w postaci opinii o oprogramowaniu. Stanowiska ujęte w opiniach wyrażają zdanie oceniających a nie [BRAND]. Stwierdzenia oceniających zawarte w opiniach i stwierdzenia sprzedawców zawarte w odpowiedziach na opinie nie stanowią naszych rekomendacji. W niniejszych Wytycznych dla społeczności określiliśmy też zasady dotyczące programu wystawiania opinii dla (i) użytkowników witryny, (ii) użytkowników piszących opinie oraz (iii) sprzedawców figurujących w witrynie i/lub w niej ocenianych.
Proces zapewniania jakości (QA) i weryfikacji
Dokładamy wszelkich starań, by być platformą prezentującą wysokiej jakości opinie, dlatego stworzyliśmy skuteczny Proces zapewniania jakości, mający pomóc w osiągnięciu tego celu. Wszystkie opinie są ręcznie sprawdzane przez nasz zespół specjalistów, by zapewnić, że publikowane opinie pochodzą ze zweryfikowanych źródeł i są pomocne. W procesie weryfikacji wszystkie opinie są traktowane jednakowo, niezależnie od wystawionej oceny i sprzedawcy.
Jako platforma bazująca na opiniach użytkowników Capterra zapewnia neutralne środowisko, mające sprzyjać dyskusji między dostawcami/sprzedawcami oprogramowania a kupującymi. Kroki w celu weryfikacji tożsamości każdego oceniającego podejmujemy, ponieważ chcemy zapobiegać oszustwom. Staramy się również potwierdzić, że oceniającego nie dotyczy konflikt interesów (np. nie jest pracownikiem firmy produkującej dany produkt lub firmy z nią konkurującej) oraz że treść opinii spełnia nasze wytyczne dotyczące publikacji (opisane poniżej).
Trzy podstawowe zasady weryfikacji opinii
- Potwierdzenie tożsamości. Każdy oceniający jest sprawdzany przez nasz zespół specjalistów w celu potwierdzenia danych identyfikujących, takich jak imię i nazwisko, nazwa stanowiska czy adres e-mail, aby mieć pewność, że opinia została wystawiona przez prawdziwą osobę. W razie braku możliwości zidentyfikowania oceniającego opinia nie zostanie opublikowana.
- Sprawdzenie występowania konfliktów interesów. Imię i nazwisko każdego oceniającego oraz firma, w której pracuje, są sprawdzane w kontekście ocenianego produktu. Jeśli między oceniającym a sprzedawcą występują jakiekolwiek powiązania albo są oni wobec siebie bezpośrednią konkurencją, opinia nie zostanie opublikowana.
- Weryfikacja treści. Każda opinia zostaje poddana ocenie, aby mieć pewność, że jest prawdziwa, spełnia nasze standardy jakości i nie została znikąd skopiowana. Jeśli jej treść nie spełnia naszych standardów (w tym między innymi wymienionych poniżej), opinia nie zostanie opublikowana.
Co jeszcze sprawdza zespół ds. zapewniania jakości?
- Niewłaściwy język, mowa pełna przemocy lub nienawiści. Czy treść opinii zawiera wulgarny lub nieprzyzwoity język, ma na celu zastraszanie lub dyskryminację.
- Spam. Czy opinia zawiera spam, jest bezsensowna lub stanowi autopromocję.
- Nieuczciwy oceniający. Czy oceniający jest oszustem, na przykład sprzedawcą piszącym opinie w imieniu klienta lub oceniającym opłaconym za pisanie fałszywych opinii.
- Zduplikowane opinie. If the review content has been previously published online, or the reviewer has already reviewed the product.
- Wiele innych… Korzystamy z różnych specjalistycznych narzędzi, wykraczających poza podstawowe wyszukiwanie w internecie. Opinia, która nie spełnia wymagań naszej listy kontrolnej, jest poddawana głębszej analizie przez kierownictwo lub blokowana.
Oceniający, którzy wielokrotnie naruszają nasze wytyczne, próbują nadużywać naszego programu lub są spamerami, mogą podlegać karom, w tym na mocy przepisów prawa, a ich opinie zostać zablokowane. Jednak jako neutralna platforma nie oceniamy aspektu merytorycznego opinii wyrażonych w naszej witrynie i nie sprawdzamy faktów w nich opisanych podczas decydowania, które opinie powinny zostać opublikowane. Oferujemy jednak osobom trzecim możliwość zgłaszania opinii do skontrolowania (patrz Zgłaszanie opinii).
Jak interpretować opinie
Opinia wyraża zdanie jednej osoby, która miała możliwość korzystać z określonego oprogramowania. Oceniając cały zestaw opinii na temat oprogramowania, należy wziąć pod uwagę następujące kwestie:
- Nie polegaj na jednej opinii. Doświadczenia każdego recenzenta są specyficzne dla jego sytuacji. Jeśli to możliwe, uwzględnij kilka opinii, aby uzyskać szeroką wiedzę na temat funkcji oprogramowania i oferowanego wsparcia.
- Uwzględnij odpowiedź sprzedawcy. Każdą historię można opowiedzieć z różnych perspektyw. Weź pod uwagę zarówno opinię, jak i odpowiedź od sprzedawcy. Odpowiedzi sprzedawców mogą stanowić cenną informację, w jaki sposób rozwiązują oni problemy w zakresie obsługi klienta.
- Zobacz, jak opinie zmieniały się w czasie. Ważne jest sprawdzenie, jak opinie na temat danego sprzedawcy zmieniały się w czasie, aby stwierdzić, czy przeszłe problemy zostały wyeliminowane, a aktualne są rozwiązywane na bieżąco. Nowsze opinie będą prawdopodobnie zawierać ocenę najnowszych cech produktu, a zatem będą bardziej adekwatne. Opublikowane opinie nie mają na celu zalecenia ich czytelnikom określonego sposobu działania, jednak stanowią dla kupujących oprogramowanie ważne narzędzie, które pomaga im podejmować świadome decyzje. Dlatego należy kierować się własnym osądem podczas oceny treści opinii i podejmować decyzje na podstawie wszystkich dostępnych informacji.
Pisanie opinii:
Jak napisać wartościową opinię
Opinie o oprogramowaniu zamieszczone w naszej witrynie pomagają milionom kupujących wybrać produkt, który najlepiej odpowiada ich potrzebom biznesowym. Podczas pisania opinii należy wziąć pod uwagę następujące wskazówki:
- Konkretne informacje. Które funkcje lubisz najbardziej? Mówiąc, że produkt Ci się podoba, wyjaśnij też dlaczego. Podaj przykłady konkretnych doświadczeń – im więcej szczegółów, tym lepiej.
- Czytelność. Recenzje muszą być czytelne dla innych. Zachowaj poprawność gramatyczną, nie nadużywaj wielkich liter i znaków interpunkcyjnych, pamiętaj o sprawdzeniu pisowni.
- Obiektywność. W swojej opinii postaraj się opisać zarówno pozytywy, jak i negatywy, nawet jeśli na podstawie swoich doświadczeń masz zdecydowanie wyrobione dobre lub złe zdanie.
- Aktualność. Najlepsze opinie to opinie dotyczące aktualnych wersji oprogramowania i maksymalnie po roku użytkowania.
- Adekwatność. Stanowimy otwarte forum, jednak prosimy, by opinie były jak najbardziej przydatne dla innych kupujących oprogramowanie. Dlatego należy unikać dyskusji nie na temat lub osobistych stwierdzeń, które nie wynikają z bezpośredniego korzystania z oprogramowania.
UWAGA: Powyższe wskazówki nie stanowią formalnych wytycznych. Stanowią raczej zestawienie najlepszych praktyk w zakresie tworzenia użytecznej, dobrze napisanej opinii o oprogramowaniu.
Wytyczne dotyczące opinii
Opinie, które nie spełniają poniższych wytycznych, mogą według naszego uznania zostać usunięte lub nieopublikowane:
- Opinie muszą być przesłane przez osobę, której tożsamość możemy zweryfikować. Nawet w przypadku wybrania opcji anonimowego wyświetlania opinii musimy być w stanie zweryfikować tożsamość jej autora. Zachęcamy do logowania się przez LinkedIn, aby ułatwić tę weryfikację.
- Między oceniającym a ocenianym produktem nie może istnieć konflikt interesów. Sprzedawcom, ich pracownikom lub osobom posiadającym interes finansowy w sukcesie produktu nie wolno oceniać własnego produktu ani produktu konkurencji.
- Opinie muszą być przesyłane przez samego oceniającego. Zgodnie z naszym procesem weryfikacji nie zezwalamy na przesyłanie opinii w imieniu innej osoby lub pod przybraną tożsamością.
- Nie publikujemy opinii, które spowodowałyby złamanie prawa. Zastrzegamy sobie prawo do niepublikowania opinii, które spowodowałyby naruszenie jakichkolwiek przepisów prawa lub regulacji przez naszą witrynę.
- Treść opinii musi być oryginalna. Nie dopuszczamy kopiowania opinii z innego źródła, w tym naszej własnej witryny internetowej.
- Opinie nie mogą zawierać treści obraźliwych, nienawistnych, o charakterze groźby czy nękania. Nie pozwalamy, by opinie zawierały groźby osobiste, wulgaryzmy lub mowę nienawiści.
- Opinie nie mogą zawierać danych osobowych innych osób. Nie pozwalamy, by opinie zawierały informacje, które można wykorzystać do identyfikacji osoby lub do naruszenia jej prywatności w inny sposób. Dane osobowe obejmują imię i nazwisko, adres, numer telefonu i wszelkie inne informacje umożliwiające identyfikację konkretnej osoby.
- Opinie muszą zawierać szczere stanowisko na temat ocenianego produktu i nie mogą być wykorzystywane do celowego promowania lub dyskredytowania innego produktu. Odniesienia do innych produktów lub sprzedawców są dozwolone tylko wtedy, gdy mają one na celu sprawienie, że opinia będzie bardziej wartościowa.
- Opinie nie mogą naruszać żadnych umów. Opinia nie może naruszać zobowiązania do zachowania poufności lub nieujawniania informacji ani innych zobowiązań umownych osób trzecich.
- Opinie nie mogą zawierać oskarżeń ani być wykorzystywane do zgłaszania oszustw lub innej działalności przestępczej. O ile oszustwo lub inne niedozwolone działanie nie zostało udowodnione przez sąd, nie dopuszczamy umieszczania w opiniach odniesień do kwestii prawnych. Nasz zespół nie jest uprawniony do decydowania o prawdziwości oskarżeń.
Jako neutralna platforma liczymy, że nasi oceniający będą w sposób rzetelny i uczciwy opisywać swoje wrażenia dotyczące korzystania z oprogramowania. Mimo że do naszych zadań nie należy ustalanie prawdziwości twierdzeń zawartych w opinii ani udzielanie rekomendacji, możemy w dowolnym momencie i z dowolnego powodu skontrolować treść opinii; możemy usunąć opinię, która według naszego uznania narusza obowiązujące wytyczne i zasady.
Oczekiwania, jakie mogą mieć oceniający
Dokładamy wszelkich starań, aby spełnić następujące oczekiwania oceniających, którzy przestrzegają naszych Wytycznych dla społeczności:
-
Brak nękania ze strony sprzedawców lub innych oceniających. Oceniający nigdy nie powinien być narażony w naszej witrynie na jakiegokolwiek rodzaju nękanie przez sprzedawcę lub innego oceniającego.
-
Równe traktowanie opinii niezależnie od wysokości oceny i faktu bycia klientem. Wszystkie opinie przechodzą te same procesy weryfikacji i kontroli jakości, niezależnie od wystawionej oceny czy ocenianego produktu. Opinie o produktach naszego klienta są traktowane tak samo, jak opinie o produktach firm niebędących naszym klientem.
-
Publikowanie opinii w formie, w jakiej zostały przesłane. Nie będziemy edytować ani modyfikować treści opinii w sposób zmieniający jej wydźwięk (np. możemy poprawiać literówki). Możemy również ukryć wrażliwe dane, takie jak informacje umożliwiające identyfikację konkretnej osoby lub prywatne warunki umowy, które nie są przeznaczone do publicznego ujawniania (dalsze informacje na ten temat można znaleźć tutaj). Jeśli opinia nie jest z innego powodu zgodna z naszymi wytycznymi, nie opublikujemy całej recenzji lub ją usuniemy. Oceniający mogą przesłać kolejną opinię, która spełnia nasze wytyczne.
-
Nieujawnianie prywatnych informacji. Nie ujawniamy osobom trzecim żadnych osobistych danych kontaktowych ani korespondencji z nami (z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo w celu ułatwienia dochodzenia prawnego). Jednak oceniający mogą wybrać opcję wyświetlenia swojego imienia i nazwiska oraz danych firmy obok swojej opinii, aby zapewnić dodatkowy kontekst.
-
Opcja zachowania anonimowości. Oceniający mogą zdecydować, by ich opinia ukazywała się sprzedawcom i użytkownikom witryny jako anonimowa, logując się za pomocą LinkedIn i wybierając opcję zachowania anonimowości. W takich przypadkach imię i nazwisko oceniającego oraz dane firmy są udostępniane naszemu zapleczu w celu weryfikacji, ale pozostają ukryte przed sprzedawcami i użytkownikami witryny.
-
Możliwość aktualizacji treści opinii na żądanie. Każdy oceniający, który chce zmienić lub zaktualizować swoją opinię, powinien skontaktować się z naszym zespołem. Na potrzeby weryfikacji oceniający musi skontaktować się za pośrednictwem tego samego adresu e-mail, z którego przesłał pierwotną opinię.
Prosimy o zgłaszanie naruszeń powyższych wytycznych lub zachowań, które w inny sposób utrudniają innym korzystanie z witryny w sposób opisany powyżej, na adres [email protected], abyśmy mogli wszcząć dochodzenie. Osoby naruszające zasady mogą podlegać karom nakładanym według naszego uznania, w tym umieszczeniu komentarza na profilu sprzedawcy lub odmowie dostępu do witryny.
Zgłaszanie opinii do kontroli
Posiadamy skuteczny Proces zapewniania jakości i weryfikacji zaprojektowany tak, aby zapewnić przestrzeganie wytycznych obowiązujących w witrynie, a także dysponujemy środkami technologicznymi, które dodatkowo chronią przed fałszywymi opiniami. Jednak żaden system nie jest idealny, dlatego czasami może dojść do opublikowania nierzetelnej opinii. W takich rzadko występujących przypadkach użytkownik może zgłosić opinię do skontrolowania i zbadania przez nasz zespół.
W razie uznania, że opinia jest fałszywa lub w inny sposób nieodpowiednia, można przesłać zgłoszenie na adres e-mail [email protected]. Wraz z informacją o zgłoszeniu opinii do kontroli prosimy podać link do strony produktu, szczegółowe informacje na temat kwestionowanej opinii oraz wszystkie fakty, które mogą pomóc naszemu zespołowi w dochodzeniu. Nasz zespół oceni opinię, aby ustalić, czy spełnia wytyczne obowiązujące w naszej witrynie. Jeśli zespół uzna, że opinia nie spełnia wytycznych, zostanie usunięta z witryny. Jeśli opinia spełnia nasze wytyczne, pozostanie opublikowana.
Ponieważ opinie nie są sprawdzane pod kątem ich treści, nie możemy usunąć opinii z powodu niezgody z zawartymi w niej stwierdzeniami lub faktami. Ponadto, ponieważ jesteśmy neutralną platformą, nie zmieniamy opinii na żądanie sprzedawcy ani tylko dlatego, że opinia jest negatywna. Chociaż możemy zbadać zasadność opinii, jeśli zgłoszono w stosunku do niej wątpliwości, wszelkie decyzje dotyczące opinii są podejmowane samodzielnie przez zespół prowadzący kontrolę, niezależnie od źródła zgłoszenia. Zgłoszenie opinii zapewni jedynie przeprowadzenie kontroli przez nasz zespół i nie gwarantuje jej usunięcia. Wszystkie zgłoszenia będą oceniane w kolejności ich otrzymania, a zgłaszający nie musi podejmować żadnych dalszych działań. Po potwierdzeniu otrzymania zgłoszenia i po zakończeniu kontroli wyślemy wiadomość dotyczącą wyników naszego dochodzenia. Zwracamy przy tym uwagę, że nadużywanie naszego systemu zgłaszania opinii do kontroli może skutkować karami.
Proces kontroli opinii
Gdy opinia zostaje zgłoszona do skontrolowania nasz zespół pomocy technicznej sprawdza ją, aby upewnić się, że (i) spełnia ona wymagania naszego Procesu zapewniania jakości i weryfikacji oraz (ii) treść opinii nie narusza naszych Wytycznych dotyczących opinii. Zespół może skontaktować się z oceniającym w celu uzyskania dodatkowych informacji, a ponadto użyje szeregu narzędzi w celu ustalenia, czy opinia narusza nasze Wytyczne dotyczące opinii.
Prosimy zwrócić uwagę na następujące fakty:
- Ponieważ nie jesteśmy w stanie weryfikować prywatnej komunikacji, takiej jak korespondencja e-mail czy rozmowy telefoniczne, odbywającej się między sprzedawcą a oceniającym poza naszą witryną, nie stanowi ona dla nas całkowicie wiarygodnego źródła. Tego rodzaju dowody będą stanowić jeden z wielu czynników uwzględnianych przez nas w trakcie kontroli.
- Jako neutralna platforma nie będziemy podejmować subiektywnych decyzji co do intencji i poglądów wyrażonych w treści opinii.
- Nie pośredniczymy w arbitrażu. Nie jesteśmy mediatorami i nie będziemy interweniować w przypadku sporów między oceniającymi a sprzedawcami.
- Nie udostępniamy osobistych danych kontaktowych ani korespondencji między nami a oceniającymi. Prywatność traktujemy poważnie i dokładamy wszelkich starań, by zawsze przestrzegana była nasza polityka w tym zakresie.
Większość kontroli udaje się zakończyć w terminie do jednego tygodnia, jednak czas ten może się wydłużyć w związku z niezbędnymi czynnościami dochodzeniowymi umożliwiającymi podjęcie właściwej decyzji. Podczas kontroli sporna opinia pozostanie opublikowana i widoczna na profilu sprzedawcy. Opinie nie są usuwane w trakcie prowadzenia kontroli, aby zapobiec nieprawdziwym oskarżeniom, że manipulujemy ogólną oceną wynikającą z otrzymanych opinii.
Nie ujawniamy protokołów kontroli, ponieważ mogłyby one stanowić wskazówkę, jak oszukać nasz system. Zapewniamy, że wnioski o przeprowadzenie kontroli opinii traktujemy poważnie i że każda sprawa jest ręcznie przetwarzana i omawiana przez nasz zespół zgodnie z kolejnością jej wpływu. Po zakończeniu kontroli do zgłaszającego zostanie wysłana wiadomość e-mail z informacją o podjętej decyzji.
Opinie wystawiane w zamian za korzyść
Oferowanie symbolicznych korzyści jako zachęty do przesłania opinii stanowi obecnie powszechnie stosowaną praktykę. Mówiąc najprościej, drobne zachęty motywują użytkowników oprogramowania do wystawiania opinii. Uważamy, że wartość, jaką zyskuje nasza internetowa społeczność dzięki większej liczbie dostępnych opinii, znacznie przewyższa wszelkie potencjalne wady tego systemu, co potwierdza szereg naszych badań. Gdybyśmy mieli publikować tylko opinie, które zostały wystawione bez otrzymania w zamian zachęty: (i) nasza internetowa społeczność miałaby mniej praktycznych wskazówek, które pomagają w podejmowaniu świadomych decyzji zakupowych, oraz (ii) powstałoby ryzyko, że praktyka oferowania korzyści zeszłaby do „podziemi”, tj. zachęty byłyby wręczane bez ich ujawniania. Taka sekretna działalność byłaby natomiast praktycznie niemożliwa do monitorowania.
Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi rekomendowania produktów opracowanymi przez Federalną Komisję Handlu (FTC) od firm działających online wymaga się, aby wyraźnie oznaczały opinie, w zamian za które oceniający otrzymał symboliczną korzyść (działając na zaproszenie witryny lub sprzedawcy oprogramowania). Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie . Zgodnie z naszymi zasadami wspomniane korzyści muszą być przekazywane wszystkim oceniającym, którzy wystawią uczciwą opinię, niezależnie od wysokości oceny przyznanej danemu produktowi.
Ikona „źródła opinii” będzie wskazywać, czy opinia została napisana w zamian za jakąś korzyść, nawet tak symboliczną jak karta upominkowa. Pojawi się ona niezależnie od tego, czy opinia została przesłana na zaproszenie firmy Capterra lub jej witryn stowarzyszonych, Software Advice, GetApp czy też sprzedawcy.
UWAGA: Firma Gartner dokłada wszelkich starań, aby Program wystawiania opinii był uczciwy i zgodny z prawem, dlatego nie oferujemy korzyści:
Oceniającym, którzy są pracownikami lub współpracownikami ocenianej firmy albo firmy bezpośrednio z nią konkurującej; oceniającym, którzy są pracownikami, dyrektorami, członkami zarządu lub przedstawicielami firmy Gartner, Inc., jej spółek zależnych i podmiotów stowarzyszonych albo członkami ich najbliższej rodziny; Oceniającym, którzy są pracownikami agencji rządowych i sektora publicznego; Oceniającym, w przypadku których zasady obowiązujące w ich firmie zakazują przyjmowania upominków w kontekście transakcji biznesowych; Oceniającym, którzy są osobami objętymi sankcjami, mieszkają w krajach objętych sankcjami lub pracują w organizacjach objętych sankcjami (jak również oceniającym, którzy działają w imieniu takich osób) według listy prowadzonej przez Urząd Kontroli Aktywów Zagranicznych (Office of Foreign Assets Control) przy Departamencie Skarbu Stanów Zjednoczonych.
** Nawet jeśli należysz do którejś z powyższych kategorii, zapraszamy do przesłania opinii niepowiązanej z otrzymaniem korzyści bezpośrednio z witryny, klikając tutaj.
Opinie „anonimowe”
Niektóre opinie opublikowane w witrynie Capterra pojawiają się bez imienia i nazwiska lub nazwy firmy, a zamiast tego pojawia się informacja, że zostały opublikowane przez „zweryfikowanego użytkownika”. Dla uniknięcia wątpliwości wyjaśniamy, że mimo wrażenia, iż takie opinie zostały przesłane anonimowo, w rzeczywistości zostały one przesłane przez osoby (logujące się za pomocą osobistego konta LinkedIn), które podały swoje dane, ale wybrały opcję niewyświetlania swojej tożsamości publicznie ze względu na chęć ochrony swojej prywatności. Choć oceniający może zrezygnować z publicznego udostępnienia swoich danych osobowych, jego tożsamość jest zawsze weryfikowana przez nasz zespół ds. zapewniania jakości, zanim zezwolimy na opublikowanie danej opinii.
Jeśli oceniający wybierze opcję zachowania anonimowości, ujawnienie innym użytkownikom lub sprzedawcom jakichkolwiek danych oceniającego, w tym jego danych kontaktowych, jest niezgodne z naszą polityką. Nasz zespół ds. zapewniania jakości ręcznie weryfikuje każdego oceniającego zgodnie z naszymi Wytycznymi w celu zapewnienia, że publikowane opinie są przesyłane wyłącznie przez wiarygodnych oceniających. Aby uzyskać dalsze wskazówki dotyczące naszego Procesu zapewniania jakości, kliknij tutaj
Pochodzenie opinii
Podobnie jak wszystkie witryny z opiniami Capterra pozyskuje opinie z szeregu różnych źródeł. Wiele opinii jest przesyłanych przez kupujących oprogramowanie, którzy odwiedzają naszą witrynę w trakcie swoich poszukiwań i decydują się na wystawienie opinii. Niektóre opinie są przesyłane przez członków naszej społeczności, którym możemy oferować zachęty w zamian za napisanie opinii. Opinie są też pozyskiwane przez sprzedawców, którzy zachęcają swoich klientów do pozostawienia opinii o produkcie w naszej witrynie. We wszystkich przypadkach, niezależnie od kanału, którym opinia trafia do naszej witryny, stosujemy ten sam rygorystyczny Proces zapewniania jakości i weryfikacji.
UWAGA: Capterra wyświetla również opinie w swoich witrynach stowarzyszonych: Software Advice i GetApp. Chociaż opinie te będą dostępne we wszystkich trzech witrynach, witryna, za pośrednictwem której opinia została pierwotnie przesłana, będzie oznaczona jako jej „źródło”.
Zespół odpowiedzialny za opinie
Nasz zespół odpowiedzialny za opinie stara się ocenić każdą opinię przesłaną za pośrednictwem naszych witryn. Każdego członka zespołu szkolimy w zakresie naszych procedur kontrolnych, a do jego obowiązków należy weryfikacja tożsamości każdego oceniającego, identyfikacja potencjalnych konfliktów interesów i upewnianie się, że przesyłane opinie są zgodne z naszymi Wytycznymi. Każdego miesiąca otrzymujemy dziesiątki tysięcy opinii, dlatego wiedza naszego zespołu jest stale rozwijana i doskonalona.
Zespół jest przeszkolony w zakresie zachowywania neutralności i bezstronności podczas weryfikacji opinii. Opinię pięciogwiazdkową, która opisuje pozytywne wrażenia, traktujemy dokładnie tak samo, jak opinię jednogwiazdkową, prezentującą negatywne wrażenia. Jako neutralna platforma online nie możemy usuwać opinii lub twierdzeń zweryfikowanego oceniającego, chyba że według własnego uznania stwierdzimy, że naruszone zostały standardy naszej witryny.
Aby podkreślić naszą bezstronność, zespół odpowiedzialny za opinie jest rozdzielny i niezależny od zespołów ds. sprzedaży i relacji oraz nie uczestniczy w inicjatywach przez nie realizowanych. Zespół odpowiedzialny za opinie traktuje wszystkich sprzedawców – zarówno naszych klientów, jak i osoby niebędące klientami – jednakowo, zapewniając, że wszystkie przesłane opinie przechodzą ten sam Proces zapewniania jakości. Jeśli chodzi o nasz Program wystawiania opinii, bardzo poważnie traktujemy zobowiązania wynikające z przepisów prawa i wymogów regulacyjnych, dlatego na bieżąco upewniamy się, że wszystkie nasze zasady i praktyki są zgodne z najbardziej aktualnymi obowiązującymi przepisami i regulacjami.
Dla sprzedawców
Wytyczne dla Sprzedawców
Sprzedawcy pozyskujący opinie działają w imieniu Gartner Digital Markets. Aby chronić prawa naszych kupujących i pozostać neutralną, zaufaną platformą, prosimy sprzedawców o przestrzeganie poniższych zasad dotyczących opinii o ich produktach i usługach. Sprzedawcy, którzy naruszają poniższe zasady, mogą podlegać karom, zarówno tym nakładanym przez Capterra, jak i na podstawie obowiązującego prawa. Kary są określane według naszego uznania i mogą obejmować umieszczenie odpowiedniego komentarza na profilu sprzedawcy lub zawieszenie usług.
- Sprzedawcy nie mogą próbować wpływać na wysokość oceny przyznanej w opinii poprzez egzekwowanie klauzul umownych zakazujących naruszania dobrego imienia. Prawo federalne zabrania stosowania klauzul zakazujących naruszania dobrego imienia w umowach z klientami, a Capterra postrzega umieszczanie takich klauzul w umowie jako próbę sztucznego zawyżenia ocen przyznawanych w opiniach. Dlatego nie usuwamy opinii na podstawie tego, że oceniający został zmuszony do zaakceptowania umowy, która zawiera klauzulę zakazującą naruszania dobrego imienia, a jej istnienie może skutkować karami nałożonymi na konto sprzedawcy.
- Sprzedawcy nie mogą przesyłać opinii o własnym produkcie lub o produkcie konkurencyjnej firmy. Sprzedawcy nie mogą pisać opinii w imieniu użytkownika, nie mogą też przesyłać opinii własnego produktu ani żadnego produktu, w związku z którym mogliby uzyskać korzyści strategiczne lub finansowe. Sprzedawcy nie mogą instruować swoich klientów, jak mają pisać opinie, ani pośrednio pozyskiwać opinii lub organizować pozyskiwania opinii przeznaczonych do naszej witryny. Opinie muszą zostać przesłane bezpośrednio przez użytkownika za pośrednictwem formularza opinii w naszej witrynie. Ponadto nie zezwalamy sprzedawcom na przesyłanie opinii o produktach konkurencyjnych firm, nawet jeśli opinia została napisana na podstawie ich faktycznych doświadczeń z używaniem produktu.
- Sprzedawcy nie mogą nękać oceniających w związku z treścią opinii lub oceną w niej wystawioną. Zachęcamy Sprzedawców do konstruktywnego odpowiadania oceniającym w naszej witrynie, jednocześnie zakazując im bezpośredniego kontaktowania się z oceniającymi w sprawie treści opinii, zwłaszcza jeśli robią to w sposób, który oceniający może uznać za nękanie. Capterra zachęca do konstruktywnego dialogu między użytkownikiem a sprzedawcą za pośrednictwem funkcji „Odpowiedź” w Portalu dla sprzedawców, która umożliwia sprzedawcy publikowanie odpowiedzi na recenzję. Odpowiedzi sprzedawców na oceny muszą być uprzejme i nie mogą zawierać treści obraźliwych, nienawistnych, o charakterze groźby czy nękania.
- Sprzedawcy nie mogą podejmować prób wpłynięcia na swoją ocenę poprzez wstępną selekcję oceniających przed skierowaniem ich do naszej witryny w celu wypełnienia formularza opinii. Sprzedawcy muszą pozyskiwać uczciwe opinie (zarówno pozytywne, jak i negatywne) od całej bazy użytkowników (definiowanej jako wszyscy aktywni użytkownicy oprogramowania danego sprzedawcy) i nie mogą dokonywać ich wstępnej selekcji na podstawie pożądanej cechy lub uprzednio wystawionych opinii.
- Sprzedawcy uczestniczący w Programie wystawiania opinii nie mogą generować opinii, korzystając z zewnętrznych witryn lub usług ułatwiających pozyskiwanie opinii w zamian za korzyść (finansową lub inną) ani z jakichkolwiek metod pozyskiwania dużej liczby niezweryfikowanych oceniających w odniesieniu do określonego oprogramowania.
- Sprzedawcy nie mogą pozyskiwać opinii w sposób, który mógłby spowodować naruszenie prawa przez naszą witrynę. Sprzedawcy nie mogą prosić użytkowników o opinie, jeśli federalne przepisy prawa lub regulacje zabraniają ich publikacji.
- Podczas pozyskiwania opinii sprzedawcy muszą zachęcać do przestrzegania naszych Wytycznych. Prosząc o opinie, sprzedawcy muszą wyraźnie informować, że użytkownicy muszą przestrzegać naszych Wytycznych dla społeczności, aby zostać dopuszczonym do udziału w Programie wystawiania opinii.
- Sprzedawcy muszą potwierdzić i zaakceptować zasady dotyczące możliwości oferowania zachęt/korzyści. Oferowanie korzyści podlega określonym ograniczeniom, a sprzedawcy muszą powstrzymać się od pozyskiwania opinii w zamian za korzyść od użytkowników należących do jednej z kategorii objętych tymi ograniczeniami.
- Przy pozyskiwaniu opinii sprzedawcy muszą dołączyć tekst odpowiednich zastrzeżeń. Zastrzeżenia te są wymagane przez prawo i obejmują między innymi informację o konkretnej liczbie oceniających, którzy otrzymają korzyść, kwocie oferowanej korzyści wraz z podaniem waluty, czasie oczekiwania na przekazanie korzyści, terminie wygaśnięcia oferty karty podarunkowej itp. Sprzedawca musi dołączać takie zastrzeżenia na przykład do wszystkich materiałów informacyjnych zawierających ofertę korzyści wysyłanych w wiadomościach e-mail do użytkowników (oprócz szczegółowych zasad regulujących oferowanie korzyści w zamian za opinie).
- Zabronione jest nadużywanie naszej usługi kontrolowania opinii. Capterra chętnie skontroluje opinie zgłoszone nam jako potencjalnie naruszające Wytyczne. Jeśli mamy jednak powody, by podejrzewać, że sprzedawca nadużywa naszego systemu, zgłaszając opinie pod fałszywym pretekstem w celu sztucznego zawyżenia swojej oceny, możemy według własnego uznania nałożyć kary na konto tego sprzedawcy.
- Sprzedawcy muszą ujawniać wszelkie opinie otrzymane w zamian za korzyść. Aby zachować zgodność z wytycznymi dotyczącymi rekomendowania produktów opracowanymi przez Federalną Komisję Handlu (FTC), przy każdej opinii otrzymanej w zamian za korzyść umieszczamy odpowiednie oznaczenie. Opinie pozyskiwane za pośrednictwem naszej witryny lub naszego programu „Opinie jako usługa” będą miały to oznaczenie, by pokazać, że oceniający otrzymał korzyść zachęcającą go do przesłania uczciwej opinii. Podczas organizowania programu pozyskiwania opinii w zamian za korzyść niezależnie od naszej usługi pozyskiwania opinii sprzedawcy oferujący zachęty muszą korzystać z linku mówiącego o korzyści udostępnionego w Portalu dla sprzedawców. Jeśli link mówiący o korzyści nie jest dostępny, sprzedawcy powinni ujawnić wszelkie otrzymane zachęty i wymagać od oceniających, aby ci ujawnili wszelkie korzyści otrzymane w zamian za przesłanie opinii. Zachęcamy sprzedawców do kontaktowania się ze swoim opiekunem klienta w celu uzyskania wskazówek dotyczących zgłaszania opinii, w zamian za które przekazana została korzyść, a także w przypadku innych pytań.
Wytyczne dotyczące pozyskiwania opinii przez sprzedawców stosujemy jednakowo do wszystkich sprzedawców, niezależnie od statusu ich konta (tj. nasi klienci i osoby niebędące naszymi klientami).
Oczekiwania, jakie mogą mieć sprzedawcy
Wszyscy sprzedawcy korzystający z naszej witryny i stosujący się do naszych Wytycznych dla społeczności i Wytycznych dla sprzedawców mogą mieć następujące oczekiwania:
- Przesyłane opinie są poddawane rygorystycznej ocenie. Wszystkie opinie, niezależnie od wystawionej oceny lub statusu sprzedawcy (nasz klient lub osoba niebędąca naszym klientem), przechodzą ten sam rygorystyczny proces zapewniania jakości.
- Zgłoszone opinie są poddawane sprawiedliwej kontroli, niezależnie od posiadania statusu naszego klienta. Ponieważ nasz zespół odpowiedzialny za opinie działa niezależnie od naszych zespołów ds. sprzedaży i marketingu, wszystkie zgłoszone opinie są kontrolowane bez względu na ewentualną relację między witryną a sprzedawcą jako naszym klientem.
- Możliwość udzielenia uprzejmej odpowiedzi na każdą opinię o produkcie. Zachęcamy wszystkich sprzedawców do odpowiadania na opinie o ich produktach, gdyż jest to okazja do nawiązania konstruktywnego dialogu z oceniającym. Taka wymiana zdań może być pozytywnym doświadczeniem, zarówno dla sprzedawcy, jak i dla oceniającego, oraz pokazuje innym kupującym, że sprzedawca zapewnia wysokiej jakości obsługę klienta.
Najlepsze praktyki sprzedawców dotyczące opinii
Nasze badania pokazują, że zaufany program wystawiania opinii online dobrze uzupełnia działania marketingowe sprzedawców i zachęca do powstawania aktywnej społeczności użytkowników. Najlepszym miejscem do aktywnego zarządzania opiniami przez sprzedawców jest Portal dla sprzedawców. W zakładce Opinie znajduje się link do formularza opinii dla każdego z produktów oferowanych przez danego sprzedawcę. Jeśli sprzedawca oferuje szereg produktów, powinien również widzieć link do strony produktu, który umożliwia wysłanie prośby o opinię do wielu klientów jednocześnie.
Poniżej kilka zasad, o których sprzedawcy powinni pamiętać podczas tworzenia programu pozyskiwania opinii:
- W przypadku pozyskiwania opinii sprzedawcy powinni mieć świadomość, że do publikacji dopuszczane są tylko opinie, które przejdą nasz Proces zapewniania jakości i weryfikacji oraz spełniają nasze Wytyczne dotyczące opinii.
- Sprzedawcy muszą przestrzegać naszych Wytycznych dla sprzedawców.
- Zachęcamy sprzedawców do pozyskiwania opinii w ramach bieżącej komunikacji z nowymi i dotychczasowymi klientami, w biuletynach lub kampaniach e-mailowych, podczas wydarzeń branżowych i w swojej witrynie internetowej. Więcej wskazówek można znaleźć w naszym e-booku na temat opinii.
- Zachęcamy sprzedawców do udziału w naszych programach pozyskiwania opinii, takich jak „Opinie jako usługa”, które pomagają w zbieraniu opinii od użytkowników, sprzyjając tworzeniu efektywnego profilu sprzedawcy. Aby uzyskać więcej informacji na temat opcji zbierania opinii, sprzedawcy mogą zalogować się na Portalu dla sprzedawców lub skontaktować się ze swoim opiekunem klienta.
- Zachęcamy sprzedawców do odpowiadania na wszystkie opinie, niezależnie od wystawionej oceny, w celu zademonstrowania swoim klientom i wszystkim kupującym oprogramowanie, że są zainteresowani zdaniem swoich klientów i otwarci na dialog. Efektywna odpowiedź sprzedawcy może również umieścić opinię oceniającego w kontekście, pokazując „drugą stronę medalu”. Niezależnie od tonu opinii, wszystkie odpowiedzi powinny być profesjonalne, konstruktywne i pomocne.
W celu uzyskania dalszych wskazówek prosimy zapoznać się z odpowiedziami na często zadawane pytania dotyczące oceniających, sprzedawców i naszego Procesu weryfikacji albo skontaktować się z nami pod adresem [email protected]
Ostrzeżenia dla kupujących
Ostrzeżenie dla kupujących to pisemna informacja umieszczona przy ofercie sprzedawcy na stronie profilowej produktu w naszej witrynie, ostrzegająca użytkowników, że sprzedawca naruszył nasze warunki prawne i wytyczne, jak opisano poniżej. Celem Ostrzeżenia dla kupujących jest zapewnienie naszym użytkownikom najlepszych i najbardziej aktualnych informacji niezbędnych do podejmowania świadomych decyzji zakupowych.
Ponieważ uważamy, że godny zaufania i pomocny katalog opinii ma kluczowe znaczenie dla podejmowania przez kupujących świadomych decyzji dotyczących oprogramowania, możemy (zgodnie z warunkami przedstawionymi poniżej) umieścić Ostrzeżenie dla kupujących, jeśli okaże się, że sprzedawca manipulował własnymi opiniami lub opiniami konkurentów, naruszył inne zasady obowiązujące w naszej witrynie lub dopuścił się jakichkolwiek innych działań, które mogłyby podważyć uczciwość naszych programów.
Ostrzeżenie dla kupujących będzie wyświetlane na stronach profilowych produktów danego sprzedawcy przez 90 (dziewięćdziesiąt) dni od chwili potwierdzenia, że dopuścił się on naruszenia. Poniżej znajduje się niewyczerpująca lista działań, które mogą spowodować umieszczenie Ostrzeżenia dla kupujących:
-
Pisanie fałszywych opinii lub przesyłanie opinii w imieniu innej osoby. Sprzedawcom nie wolno przesyłać opinii do własnego profilu lub do profilu konkurenta, ani kupować fałszywych opinii. Aktywnie monitorujemy wszystkie otrzymywane opinie, aby upewnić się, że są autentyczne, przesłane przez oceniającego, którego nie dotyczy żaden konflikt interesów, i nie zostały napisane w imieniu innej osoby.
-
Wszelkiego rodzaju groźby. Sprzedawcom nie wolno wywierać presji na oceniających, aby ci zredagowali lub usunęli swoją opinię, grozić podjęciem kroków prawnych przeciwko oceniającym, którzy prześlą szczerą opinię, ani publikować nieprawdziwych informacji na temat naszych programów. Ponadto nie dopuszczamy, aby sprzedawcy grozili naszym współpracownikom lub osobom trzecim ani szkodzili naszej reputacji.
-
Próby manipulowania oceną wynikającą z opinii. Sprzedawcy nie mogą zabiegać u swoich klientów o wyłącznie pozytywne opinie. Ponadto, w świetle niedawno wprowadzonego prawa federalnego Stanów Zjednoczonych, nie zezwalamy sprzedawcom na egzekwowanie klauzul zakazujących naruszania dobrego imienia umieszczonych w umowie z klientem, które uniemożliwiają oceniającemu przesłanie uczciwej opinii.
Brak ujawnienia faktu pozyskania opinii w zamian za korzyść lub inne naruszenia wytycznych Federalnej Komisji Handlu (FTC). FTC wymaga od sprzedawców (i) ujawnienia, że oferują swoim klientom korzyści w zamian za przesłanie uczciwej opinii, oraz (ii) ograniczenia wartości oferowanej korzyści do symbolicznej kwoty (np. 25 USD lub mniej). Ponadto sprzedawcy muszą ujawnić, czy otrzymana opinia pochodzi od oceniającego mającego „istotne powiązania” ze sprzedawcą (patrz definicja FTC tuta).
- Nadużywanie naszej usługi kontrolowania opinii. Sprzedawcom nie wolno nadużywać naszego systemu przez nadmierne zgłaszanie opinii do skontrolowania pod fałszywym pretekstem w celu sztucznego zawyżenia swojej oceny.
Chociaż „Ostrzeżenia dla kupujących” są umieszczane głównie w związku z opiniami, staramy się również ostrzegać kupujących o naruszeniach polegających na manipulowaniu ofertami sprzedawców lub innych naruszeniach takich jak:
-
Naruszenie któregokolwiek z naszych warunków lub protokołów. Sprzedawca będzie podlegać umieszczeniu Ostrzeżenia dla kupujących, jeśli naruszy warunki prawne regulujące korzystanie z naszych Witryn, w tym między innymi postanowienia Wytycznych dla Sprzedawcy dotyczących opinii, Wytycznych dotyczących Oferty produktu i Ogólnych warunków dotyczących Sprzedawcy.
-
Wydobywanie danych i inne naruszenia zasad obowiązujących w naszej Witrynie. Sprzedawcom zabrania się podejmowania jakichkolwiek działań naruszających nasze Polityki, w tym między innymi: oszustw związanych z kliknięciami, wydobywania danych oraz wszelkich czynności, które naruszają naszą Politykę prywatności. Zastrzegamy sobie prawo do umieszczenia według własnego uznania Ostrzeżenia dla kupujących, gdy działania sprzedawcy naruszają nasze Wytyczne dla społeczności, ducha naszego Programu pozyskiwania opinii lub warunki obowiązujące w naszych Witrynach.
Charakter naruszenia zostanie wskazany na ikonie „Ostrzeżenia dla kupujących”. Dalsze pytania dotyczące Ostrzeżeń dla kupujących można kierować do naszego zespołu ds. zgodności opinii na adres [email protected].
Najważniejsze informacje o wycinkach opinii
Wycinki opinii to wybrane przez system bezpośrednie cytaty opracowane na podstawie opinii przesłanych przez użytkowników i opublikowanych na profilu produktu (patrz „Jak wybierane są wycinki opinii?”). Dzięki wycinkom kupujący oprogramowanie otrzymują skrócone, czytelne zestawienie zalet i wad wyłuskanych z opinii przesłanych przez użytkowników. Wycinki mogą być prezentowane w miejscach, gdzie wymagany jest skrócony widok najważniejszych wniosków, takich strona profilowa produktu, albo w porównywarkach produktów.
Jako neutralna platforma z opiniami nasza witryna nie dokonuje edycji ani nie tworzy treści wycinków. Stanowiska wyrażone w wybranych wycinkach stanowią opinie oceniających a nie Capterra, a cytowanie jakiegokolwiek wycinka nie oznacza naszej rekomendacji danej opinii.
Najważniejsze informacje o opiniach wideo
Opinie wideo to filmy wideo z recenzją oprogramowania pozyskane przez naszą witrynę od użytkowników znajdujących się w naszej bazie oceniających, wybranych w drodze bezstronnego procesu i spełniających szereg obiektywnych kryteriów. Oceniający przesyłający opinię wideo i) zostali wcześniej sprawdzeni w ramach naszego Procesu zapewniania jakości, a w przeszłości wykazali się przesyłaniem wysokiej jakości opinii, zgodnych z Wytycznymi dla społeczności, oraz ii) wcześniej przesłali tekstową opinię dla tego samego produktu, która została opublikowana.
Wytyczne dotyczące opinii wideo
Opinii wideo nie można usuwać na podstawie subiektywnych argumentów dotyczących ich treści. Podobnie jak w przypadku opinii w formie tekstu, opinie wideo muszą być zgodne z naszymi Wytycznymi dla społeczności oraz są publikowane i udostępniane zgodnie z tymi Wytycznymi i warunkami korzystania z naszej witryny. Usuwane mogą być (według naszego uznania) wyłącznie opinie wideo, które nie spełniają niniejszych Wytycznych dla społeczności.
Opinie wideo a opinie tekstowe
Jak wspomniano wcześniej, opinia wideo jest przesyłana przez oceniającego, który napisał już opinię tekstową dla tego samego produktu, a opinia ta została opublikowana. Oceniający tworzący opinie wideo nie są zobowiązani do dokładnego odczytania wcześniejszej opinii tekstowej i nie są zobowiązani do podtrzymania tej opinii. Mając to na uwadze, opinie wideo:
- Nie są uwzględniane w ogólnej ocenie produktu. Opinie wideo nie stanowią „drugiej opinii” i nie są używane do obliczania średniej oceny wynikającej z opinii, a zatem nie mają wpływu na pozycję sprzedawcy w wynikach wyszukiwania ani w rankingach w ramach poszczególnych kategorii.
- Nie mogą być pozyskiwane przez sprzedawców ani w ich imieniu. Nasza witryna pozyskuje opinie wideo od oceniających znajdujących się w naszej bazie danych, którzy przeszli wcześniej Proces zapewniania jakości i ocenili już dany produkt.
Zgłaszanie opinii wideo do kontroli
W razie uznania, że opinia wideo narusza nasze Wytyczne dla społeczności, należy to zgłosić, wysyłając wiadomość e-mail na adres [email protected]. Wraz z informacją o zgłoszeniu opinii wideo do zmiany na inną prosimy podać szczegółowe informacje pozwalające zidentyfikować tę opinię, uzasadnienie jej proponowanego usunięcia oraz wszystkie fakty, które mogą pomóc naszemu zespołowi w dochodzeniu. Podobnie jak w przypadku wszystkich opinii tekstowych, nasz zespół odpowiedzialny za opinie zbada opinię wideo, aby stwierdzić, czy spełnia ona nasze kryteria wyświetlania. Jeśli opinia wideo narusza nasze Wytyczne dla społeczności, zostanie zgłoszona do zastąpienia inną przez nasz system.
Zmontowane filmy wideo
„Zmontowany film wideo” to moderowana kompilacja kluczowych komentarzy wyciętych z wcześniej przesłanych opinii wideo zgodnych z naszymi Wytycznymi dla społeczności, mający na celu przedstawienie zestawu opinii pochodzących od szeregu oceniających. Profil produktu może zawierać więcej niż jeden zmontowany film wideo, gdzie niektóre mogą przedstawiać opinie na temat powodów wyboru danego oprogramowania przez użytkowników, a inne, dla równowagi, opinie na temat tego, co użytkownicy chcieliby zmienić.
Ponieważ klipy zawarte w zmontowanym filmie wideo pochodzą z przesłanych i zatwierdzonych opinii wideo, podlegają tym samym Wytycznym dla społeczności, co nasze opinie wideo. Jeśli w zmontowanym filmie wideo znajduje się pojedynczy klip, który narusza nasze Wytyczne dla społeczności, możemy, według własnego uznania jako moderatorów, zastąpić go innym albo zablokować cały zmontowany film wideo. Patrz „Zgłaszanie opinii wideo do kontroli”, aby uzyskać więcej informacji.
Wytyczne dotyczące wycinków
Podobnie jak w przypadku opinii, z których pochodzą wycinki, wycinków nie można usuwać na podstawie subiektywnych argumentów dotyczących ich treści. Zastępowane nowym wycinkiem wybranym przez system mogą być (według naszego uznania) wyłącznie wycinki, które nie spełniają poniższych warunków:
Wycinek musi rzetelnie ilustrować cechy produktu. Wycinki mówiące o nieobsługiwanej funkcji produktu lub o braku jakiejś funkcji, która aktualnie już istnieje, będą kwalifikować się do wymiany.
Wycinek musi być prawidłowo skategoryzowany. Wycinki zawierające treści, które są wyraźnie błędnie sklasyfikowane jako „zaleta” lub „wada”, będą kwalifikować się do wymiany.
Wycinek nie może naruszać naszych Wytycznych dotyczących opinii. Ponieważ wycinki pochodzą z treści opinii, podlegają tym samym postanowieniom Wytycznych dla społeczności. Wycinek naruszający nasze Wytyczne dla społeczności będzie kwalifikować się do zastąpienia innym.
Zgłaszanie wycinków do kontroli
W razie uznania, że wycinek opinii narusza nasze Wytyczne dotyczące wycinków, należy to zgłosić, wysyłając wiadomość e-mail na adres [email protected]. Wraz z informacją o zgłoszeniu wycinka do zmiany na inny prosimy podać szczegółowe informacje pozwalające zidentyfikować ten wycinek, uzasadnienie jego proponowanego usunięcia oraz wszystkie fakty, które mogą pomóc naszemu zespołowi w dochodzeniu. Nasz zespół odpowiedzialny za opinie zbada wycinek, aby stwierdzić, czy spełnia on nasze kryteria wyświetlania. Wycinki naruszające nasze Wytyczne dotyczące wycinków i/lub Wytyczne dla społeczności będą zgłaszane do zastąpienia innymi przez nasz system.