Od 17 lat pomagamy firmom
w wyborze lepszego oprogramowania
Polityka prywatności Capterra
Last Updated: May 2019
Prosimy o uważne zapoznanie się z naszą Polityką prywatności („Polityka”), gdyż zawiera ważne informacje na temat postępowania z danymi osobowymi użytkowników.
W niniejszej Polityce odniesienia do „my”, „nas” lub „Capterra” oznaczają Capterra Inc., spółkę zależną Gartner Inc. Odniesienia do Gartner Digital Markets obejmują Capterra, jak również Nubera eBusiness S.L. (GetApp) i Software Advice, Inc., z których wszystkie są spółkami zależnymi Gartner Inc. Niniejsza Polityka dotyczy wyłącznie danych gromadzonych przez Capterra za pośrednictwem www.capterra.com („Witryna”) i nie ma zastosowania do Gartner Inc. oraz innych powiązanych spółek z jej grupy, produktów i/lub usług, www,gartner.com lub podmiotów Gartner, które posiadają własne polityki prywatności: Gartner Digital Performance Benchmarks, Gartner Consumer and Culture Insights oraz Evanta.
KONTAKT
Wszelkie pytania, uwagi i prośby związane z niniejszą Polityką należy kierować do naszego zespołu ds. ochrony danych w następujący sposób:
Data Protection Team Legal Department 56 Top Gallant Road Stamford, CT 09602 USA Adres e-mail:[email protected]
WPROWADZENIE
Dane osobowe są przez nas gromadzone, gdy użytkownik korzysta z Witryny i powiązanych usług oraz w ramach normalnego toku działalności. Niniejsza Polityka opisuje, w jaki sposób gromadzimy i wykorzystujemy dane osobowe, oraz prawa użytkownika dotyczące korzystania przez nas z jego danych osobowych.
Capterra współpracuje ze sprzedawcami oprogramowania i potencjalnymi nabywcami oprogramowania, a niniejsza Polityka ma zastosowanie do obu grup użytkowników. Przykłady obejmują między innymi:
- w przypadku kupujących oprogramowanie niniejsza Polityka będzie miała zastosowanie do potencjalnych nabywców, którzy napiszą opinię o oprogramowaniu;
- w przypadku sprzedawców oprogramowania Polityka ma zastosowanie w sytuacji tworzenia bezpłatnej oferty swojego produktu, zakładania konta w naszej Witrynie, kontaktowania się z ekspertem ds. marketingu cyfrowego lub przesłania zapytania.
1. GROMADZONE PRZEZ NAS DANE DOTYCZĄCE UŻYTKOWNIKÓW
KUPUJĄCY OPROGRAMOWANIE:
Dane, które gromadzimy, gdy użytkownik pisze opinię. Dane te są przekazywane bezpośrednio przez użytkownika.
Kategorie danych, które gromadzimy o użytkowniku:
- gdy użytkownik decyduje się zarejestrować lub zalogować na swoje konto LinkedIn, otrzymujemy podstawowe dane o profilu użytkownika, w tym imię, nazwisko, zdjęcie profilowe i adres URL profilu;
- jeśli (gdzie to możliwe) użytkownik zdecyduje się nie używać swojego konta LinkedIn do rejestracji, gromadzimy dane osobowe, takie jak imię i nazwisko użytkownika oraz jego dane kontaktowe, w tym firmowy adres e-mail, stanowisko, nazwę firmy, branżę i numer telefonu;
- inne dane, które użytkownik może podać podczas pisania opinii;
- inne dane, które użytkownik podaje, gdy się z nami komunikuje, w tym imię i nazwisko, dane kontaktowe i firmowy adres e-mail, numer telefonu oraz szczegóły naszej komunikacji.
Używamy tych danych do określonych działań, w tym:
- weryfikacja opinii, by zapewnić, że nie zostaną opublikowane opinie fałszywe lub złośliwe;
- wysyłanie do użytkownika wiadomości e-mail dotyczących usług (np. aktualności na temat usług i wiadomości dotyczących konta użytkownika);
- wysyłanie do kontaktów biznesowych materiałów marketingowych dotyczących usług i produktów Gartner Digital Markets, które mogą ich zainteresować, oraz materiałów mających na celu promowanie naszej działalności i marki;
- zapraszanie użytkowników do przedstawiania opinii o innych produktach i usługach oraz do angażowania się w inne działania z firmami Gartner Digital Markets;
- administrowanie naszymi usługami i witryną internetową, badanie ewentualnych reklamacji i świadczenie obsługi klienta;
- odpowiadanie na pytania i prośby użytkowników oraz personalizowanie doświadczeń użytkowników na naszej platformie w inny sposób;
- rozwiązywanie sporów;
- przeprowadzanie wewnętrznych analiz i badań, które pomagają nam mierzyć zainteresowanie naszymi usługami i je ulepszać;
- zapobieganie działaniom zabronionym lub nielegalnym;
- egzekwowanie naszych zasad.
Z wymienionych danych korzystamy, ponieważ:
-
mamy uzasadniony interes biznesowy w:
- zarządzaniu i promowaniu naszej firmy i marki,
- dostarczaniu i ulepszaniu naszych usług,
- prowadzeniu naszej działalności,
- poprawianiu wydajności i wygody użytkowników naszych witryn internetowych,
- monitorowaniu, badaniu i zgłaszaniu wszelkich prób naruszenia bezpieczeństwa naszych witryn internetowych,
- rozwiązywaniu wszelkich wątpliwości lub sporów;
-
użytkownik wyraził zgodę (jeśli jest to wymagane przez obowiązujące prawo) na wykorzystanie jego danych w celach marketingowych. W przypadku, gdy opieramy się na zgodzie użytkownika, użytkownik ma prawo wycofać tę zgodę, kontaktując się z nami przy użyciu podanych wyżej danych kontaktowych lub rezygnując z subskrypcji za pomocą funkcji rezygnacji dostępnej w korespondencji marketingowej.
Dane, które gromadzimy o sposobie korzystania przez użytkownika z naszej witryny i aplikacji.
Kategorie danych, które gromadzimy o użytkowniku:
- dane rejestrowane w naszych dziennikach internetowych, takie jak informacje o urządzeniu (np. marka i model urządzenia, wymiary ekranu), unikalne numery identyfikacyjne (np. adres IP i identyfikator urządzenia), informacje o przeglądarce (np. adres URL, typ przeglądarki, odwiedzane strony, data/godzina dostępu), ruch w witrynie i przeglądane strony, geolokalizacja i inne informacje specyficzne dla urządzenia, informacje o połączeniu z Internetem;
- dane behawioralne (takie jak informacje o zachowaniu lub domniemanych zainteresowaniach, które mogą być wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika);
- dane zgromadzone przez nasze pliki cookie (patrz Polityka plików cookie).
Używamy tych danych do określonych działań, w tym:
- personalizacja doświadczeń użytkowników w naszej witrynie internetowej;
- administrowanie naszą witryną internetową i rozwijanie naszych produktów i usług;
- przeprowadzanie analiz statystycznych i analiz trendów w celu poprawy doświadczeń użytkownika i wydajności naszej witryny internetowej;
- ułatwianie dostępu do naszej Witryny i korzystania z niej;
- rozwiązywanie sporów i problemów.
Z wymienionych danych korzystamy, ponieważ:
- jest to konieczne do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa lub regulacjami;
-
mamy uzasadniony interes biznesowy w:
- monitorowaniu, badaniu i zgłaszaniu wszelkich prób naruszenia bezpieczeństwa naszych witryn internetowych,
- poprawianiu wydajności i wygody użytkowników naszych witryn internetowych,
- rozwijaniu naszej oferty produktów i usług prezentowanej użytkownikom serwisu.
SPRZEDAWCY OPROGRAMOWANIA:
Dane są gromadzone, gdy użytkownik:
- tworzy bezpłatną ofertę,
- kontaktuje się ze specjalistą ds. marketingu cyfrowego,
- rejestruje się w naszej witrynie, zakładając konto,
- prowadzi z nami korespondencję (telefonicznie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej).
Te dane są przekazywane bezpośrednio przez użytkownika.
Kategorie danych, które gromadzimy o użytkowniku:
- dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, dane kontaktowe, takie jak nazwa firmy, nazwa kraju siedziby, firmowy adres e-mail i numer telefonu;
- adres URL witryny użytkownika;
- aktualności, jakie mogą zainteresować użytkownika (np. pozyskiwanie zapytań od klientów lub opinie wystawiane w witrynie);
- korzystanie przez użytkownika z innych kanałów reklamowych PPC;
- informacje o oferowanym oprogramowaniu, np. nazwa produktu, rodzaj oprogramowania i opis produktu;
- informacje, które użytkownik udostępnia, abyśmy mogli wystawiać faktury, w tym dane do płatności i informacje rozliczeniowe;
- inne informacje, które użytkownik podaje, gdy komunikuje się z nami, w tym imię i nazwisko, dane kontaktowe i firmowy adres e-mail, numer telefonu oraz szczegóły naszej komunikacji.
Używamy tych danych do określonych działań, w tym:
- spełnianie próśb użytkownika, na przykład publikowanie ofert i innych przesyłanych treści, przekazywanie szczegółowych informacji o zapytaniach od klientów (w tym ich nazwę, informacje o ich działalności, wymagania dotyczące oprogramowania oraz następne kroki (np. prośba o wersję demonstracyjną)), wystawianie użytkownikowi odpowiednich faktur;
- zarządzanie profilem i ofertami użytkownika;
- wysyłanie do użytkownika wiadomości e-mail dotyczących usług (np. aktualności na temat usług i wiadomości dotyczących konta użytkownika);
- świadczenie usług konsultacyjnych;
- powiadamianie użytkownika o ofertach specjalnych dostępnych u nas, naszych podmiotów stowarzyszonych lub partnerów, które mogą zainteresować użytkownika;
- ysyłanie do kontaktów biznesowych materiałów marketingowych dotyczących usług i produktów Capterra, które mogą ich zainteresować, oraz materiałów mających na celu promowanie naszej działalności i marki;
- administrowanie naszymi usługami i witryną internetową, badanie ewentualnych reklamacji i świadczenie obsługi klienta;
- odpowiadanie na pytania i prośby użytkowników oraz personalizowanie doświadczeń użytkowników na naszej platformie w inny sposób;
- rozwiązywanie sporów;
- przeprowadzanie wewnętrznych analiz i badań, które pomagają nam mierzyć zainteresowanie naszymi usługami i je ulepszać;
- zapobieganie działaniom zabronionym lub nielegalnym;
- egzekwowanie naszych zasad.
Z wymienionych danych korzystamy, ponieważ:
-
mamy uzasadniony interes biznesowy w:
- zarządzaniu i promowaniu naszej firmy i marki,
- dostarczaniu i ulepszaniu naszych usług,
- prowadzeniu naszej działalności,
- otrzymywaniu płatności za nasze usługi,
- poprawianiu wydajności i wygody użytkowników naszych witryn internetowych,
- monitorowaniu, badaniu i zgłaszaniu wszelkich prób naruszenia bezpieczeństwa naszych witryn internetowych,
- rozwiązywaniu wszelkich wątpliwości lub sporów;
-
otrzymaliśmy zgodę użytkownika (jeśli jest to wymagane przez obowiązujące prawo) na wykorzystanie jego danych w celach marketingowych. W przypadku, gdy opieramy się na zgodzie użytkownika, użytkownik ma prawo wycofać tę zgodę, kontaktując się z inspektorem danych osobowych przy użyciu podanych wyżej danych kontaktowych lub rezygnując z subskrypcji za pomocą funkcji rezygnacji dostępnej w korespondencji marketingowej.
Dane, które gromadzimy o sposobie korzystania przez użytkownika z naszej witryny i aplikacji.
Kategorie danych, które gromadzimy o użytkowniku:
- dane rejestrowane w naszych dziennikach internetowych, takie jak informacje o urządzeniu (np. marka i model urządzenia, wymiary ekranu), unikalne numery identyfikacyjne (np. adres IP i identyfikator urządzenia), informacje o przeglądarce (np. adres URL, typ przeglądarki, odwiedzane strony, data/godzina dostępu), geolokalizacja i inne informacje specyficzne dla urządzenia, informacje o połączeniu z Internetem;
- informacje o reklamach (takie jak rozmiar/rodzaj reklamy, liczba wyświetleń reklamy, lokalizacja/format reklamy, dane o interakcjach z reklamą);
- dane behawioralne (takie jak informacje o zachowaniu lub domniemanych zainteresowaniach, które mogą być wykorzystywane do tworzenia profilu użytkownika);
- ane zgromadzone przez nasze pliki cookie (patrz Polityka plików cookie).
Używamy tych danych do określonych działań, w tym:
- personalizacja doświadczeń użytkowników w naszej witrynie internetowej;
- administrowanie naszą witryną internetową;
- przeprowadzanie analiz statystycznych i analiz trendów w celu poprawy doświadczeń użytkownika i wydajności naszej witryny internetowej;
- ułatwianie dostępu do naszej Witryny i korzystania z niej;
- rozwiązywanie sporów i problemów.
Z wymienionych danych korzystamy, ponieważ:
- jest to konieczne do zachowania zgodności z obowiązującymi przepisami prawa lub regulacjami;
-
mamy uzasadniony interes biznesowy w:
- monitorowaniu, badaniu i zgłaszaniu wszelkich prób naruszenia bezpieczeństwa naszych witryn internetowych,
- poprawianiu wydajności i wygody użytkowników naszych witryn internetowych.
1.2 DALSZE INFORMACJE
W przypadkach, gdzie gromadzimy i wykorzystujemy dane w oparciu o nasze uzasadnione interesy, o których mowa powyżej, podstawa, jaką jest nasz uzasadniony interes, ma zastosowanie tylko wtedy, gdy uznamy, że interesy lub prawa użytkownika wymagające ochrony jego danych osobowych nie są nadrzędne wobec naszych uzasadnionych interesów. Aby uzyskać więcej informacji na temat naszych uzasadnionych interesów w kontekście danych osobowych użytkowników, prosimy o kontakt z nami.
Nasze witryny internetowe i usługi online są przeznaczone dla osób, które ukończyły 18 lat. Nasze usługi online nie są przeznaczone do używania przez osoby w wieku poniżej 18 lat.
Dane osobowe użytkownika mogą być również przetwarzane, jeśli jest to konieczne w celu: udzielenia odpowiedzi na uzasadnione wezwanie ze strony organu ścigania lub organu regulacyjnego, obrony roszczeń prawnych, zbadania nielegalnego działania, podejrzewanego oszustwa, sytuacji stanowiącej potencjalne zagrożenie dla bezpieczeństwa fizycznego jakiejkolwiek osoby lub naruszenia któregokolwiek z warunków Witryny, zapobiegania powyższemu lub podejmowania związanych z tym czynności.
Rejestrowana komunikacja z Capterra
Możemy rejestrować rozmowy do celów szkoleniowych, jakościowych i badawczych. Wszystkie nagrania będą traktowane jako poufne. Jeśli użytkownik nie chce, abyśmy nagrywali jego rozmowę, użytkownik będzie mieć możliwość rezygnacji z tej opcji. Jeśli rozmowa jest już w toku, użytkownik może poprosić o wyłączenie nagrywania na początku połączenia.
Dane karty płatniczej
W związku z tym, że użytkownik może płacić za produkty lub usługi Capterra za pomocą karty płatniczej, w przypadkach tych będziemy gromadzić dane osobowe powiązane z kartą płatniczą. Korzystamy z tych danych osobowych w celu przetworzenia płatności i zapobiegania fałszywym transakcjom. Robimy to na podstawie zgody na przetwarzanie tych danych.
2. KIEDY UJAWNIAMY DANE UŻYTKOWNIKA
PUBLIKOWANIE OPINII
a) Opinie zweryfikowanych użytkowników
Pozwalamy osobom przesyłać opinie o oprogramowaniu przy zachowaniu anonimowości. Jeśli użytkownik wybierze tę opcję, musi korzystać z konta LinkedIn, aby zarejestrować się w witrynie internetowej Capterra, abyśmy mieli pewność, że możemy odpowiednio zweryfikować pochodzenie opinii. Dane profilu LinkedIn otrzymane przez Capterra zostaną udostępnione spółkom Gartner Digital Markets. Po przesłaniu opinia zostanie wyświetlona innym użytkownikom naszej Witryny jako opinia „zweryfikowanego użytkownika”.
Nie można przesłać anonimowej opinii, jeśli użytkownik korzysta z konta jako „gość”, ponieważ nie będziemy mogli zweryfikować autentyczności oceniającego. Dla Capterra ważna jest możliwość zweryfikowania pochodzenia opinii, gdyż chcemy mieć pewność, że nasza witryna internetowa prezentuje uczciwe, obiektywne i godne zaufania opinie o oprogramowaniu.
b) Opinie z podaniem nazwy oceniającego
Jeśli użytkownik nie wybierze opcji przesłania opinii anonimowo lub prześle opinię bez logowania się na konto LinkedIn, opinia użytkownika będzie widoczna wraz z jego nazwą po jej opublikowaniu w naszej Witrynie. Imię i nazwisko użytkownika oraz informacja o firmie, w której pracuje, zostaną opublikowane wraz z opinią w Witrynie i, stosownie do okoliczności, w innych witrynach Gartner Digital Markets, i będą widoczne dla ich użytkowników.
Opinię użytkownika możemy również opublikować w dowolnej z witryn Gartner Digital Market, które uznamy za odpowiednie i przydatne dla użytkowników naszego serwisu. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak zarządzamy opiniami, prosimy zapoznać się zWytycznymi dla społeczności Capterra.
DALSZE INFORMACJE
Oprócz publikowania opinii w sposób opisany powyżej, możemy ujawniać dane osobowe użytkownika podmiotom zewnętrznym w następujących okolicznościach:
- spółkom z grupy Gartner w celu przetwarzania danych w wyżej wymienionych celach;
- na podstawie zgody lub upoważnienia otrzymanego od użytkownika;
- podmiotom zewnętrznym, które w naszym imieniu administrują naszą Witryną, obsługują lub prowadzą bazy danych kontaktów biznesowych i inne systemy informatyczne, np. dostawcom systemów informatycznych, których używamy do przetwarzania danych osobowych, lub dostawcom innych usług technicznych, takich jak drukowanie;
- podmiotom zewnętrznym świadczącym na naszą rzecz usługi, które potrzebują dostępu do danych użytkownika, takim jak nasi profesjonalni doradcy (np. audytorzy i prawnicy);
- w celu przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, zapewniania ochrony praw, ochrony mienia i bezpieczeństwa oraz w celu odpowiadania na zgodne z prawem żądania organów publicznych (takie jak wniosek o ujawnienie danych w odpowiednich sytuacjach dla celów bezpieczeństwa narodowego lub egzekwowania prawa).
W określonych sytuacjach (z zastrzeżeniem obowiązującego prawa) dane osobowe użytkownika zostaną również przekazane innym organizacjom zewnętrznym:
- w razie sprzedaży, kupna lub przeniesienia jakiejkolwiek części lub całości przedsiębiorstwa lub aktywów (w tym w przypadku upadłości) lub w razie innej zmiany korporacyjnej – w takich sytuacjach możemy ujawnić dane użytkownika potencjalnemu sprzedawcy, nabywcy lub administratorowi danego przedsiębiorstwa lub aktywów, w tym w ramach przeglądu przed zawarciem transakcji na odpowiednich warunkach w zakresie zachowania poufności;
- w razie reorganizacji lub sprzedaży naszej spółki – dane użytkownika mogą zostać przekazane kupującemu, który może kontynuować świadczenie usług na rzecz użytkownika;
- w przypadku konieczności obrony roszczenia prawnego, ochrony naszego mienia, naszej witryny internetowej lub innych użytkowników – dane użytkownika mogą być przekazywane stosownie do wymagań, jakie wiążą się z obroną roszczenia;
- w sytuacji awaryjnej, która wymaga od nas udostępnienia danych użytkownika, lub ze względu na zdrowie i bezpieczeństwo użytkowników naszej Witryny lub ogółu społeczeństwa.
Możemy również udostępniać zbiorcze lub anonimowe dane na temat użytkownika (które nie zawierają żadnych danych osobowych) w celu opracowywania treści i usług oraz dalszego ulepszania doświadczeń użytkownika na cyfrowych platformach zakupowych.
Capterra, GetApp i Software Advice są częścią sieci Gartner Digital Markets. W przypadku sprzedawców oprogramowania oferty produktów udostępniamy za pośrednictwem powyższych witryn internetowych, a wraz z nimi w ramach sieci udostępniamy dane tych ofert, aby oferta użytkownika została uwzględniona w danej, uznanej przez nas za odpowiednią witrynie Gartner Digital Market, tym samym dając użytkownikowi możliwość pozyskiwania za jej pośrednictwem opinii, wysokiej jakości ruchu oraz zapytań od potencjalnych klientów.
3. PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ
Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić, że dane osobowe użytkownika, które gromadzimy, są dokładne, kompletne i wykorzystywane tylko w określonym celu. Użytkownik może uzyskać dostęp, przeglądać, poprawiać i aktualizować swoje dane lub zamknąć swoje konto, kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w danych kontaktowych powyżej. Jeśli użytkownik jest obywatelem Unii Europejskiej, przysługują mu również prawa wymienione poniżej. Jeśli użytkownik ma miejsce zamieszkania w Kalifornii, prosimy zapoznać się z sekcją 10 poniżej, aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat swoich praw wynikających z prawa stanu Kalifornia.
3.1 OSOBY MAJĄCE MIEJSCE ZAMIESZKANIA W UNII EUROPEJSKIEJ
W określonych okolicznościach użytkownikowi przysługują określone prawa dotyczące jego danych osobowych. Poniżej znajduje się podsumowanie każdego z tych praw i sposobu, w jaki użytkownik może z niego skorzystać. Aby skorzystać z któregokolwiek z tych praw, prosimy o kontakt. Żądanie powinno zawierać informacje umożliwiające nam zweryfikowanie tożsamości użytkownika (np. imię i nazwisko, adres, adres e-mail lub inne zasadnie wymagane informacje).
W przypadku otrzymania żądania skorzystania z jednego z tych praw, odpowiemy bez zbędnej zwłoki i w terminie wymaganym przez obowiązujące prawo. W określonych okolicznościach termin ten może się wydłużyć, np. gdy żądanie jest skomplikowane lub złożonych zostało wiele żądań.
Informacje przekazujemy bezpłatnie, chyba że żądanie jest ewidentnie nieuzasadnione lub nadmierne, np. ze względu na swój ustawiczny charakter. W takich okolicznościach możemy pobrać rozsądną opłatę lub odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem. Użytkownik zostanie poinformowany o wszelkich opłatach przed rozpatrzeniem żądania. Przed przystąpieniem do realizacji żądania możemy poprosić użytkownika o dodatkowe informacje w celu zweryfikowania jego tożsamości.
Prawo i jak z niego skorzystać
Prawo dostępu do swoich danych osobowych i prawo do ich sprostowania:
Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych przechowywanych przez nas oraz do otrzymania ich kopii (w większości przypadków). Użytkownik ma również prawo do sprostowania wszelkich danych, które posiadamy na jego temat, a które są niedokładne.
Prawo do ograniczenia wykorzystania danych osobowych użytkownika:
- Użytkownik ma prawo zażądać od nas ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych, jeśli ma miejsce jedna z poniższych sytuacji:
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, ale użytkownik chce, abyśmy ograniczyli wykorzystanie danych zamiast je usunąć;
- jeśli użytkownik kwestionuje dokładność swoich danych osobowych, ograniczenie przetwarzania będzie obowiązywać do momentu zweryfikowania przez nas dokładności danych osobowych użytkownika lub ich sprostowania;
- gdy nie potrzebujemy już danych osobowych do celów przetwarzania, ale jesteśmy zobowiązani do ich zachowania w związku z roszczeniem prawnym;
- jeśli użytkownik skorzysta z prawa do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych. Ograniczenie będzie obowiązywać do momentu podjęcia przez nas kroków w celu zweryfikowania, czy mamy ważne, prawnie uzasadnione podstawy do dalszego przetwarzania.
Prawo do żądania usunięcia danych osobowych użytkownika:
W większości przypadków użytkownik ma prawo zażądać usunięcia jego danych osobowych. Jeśli użytkownik chce zrezygnować z otrzymywania korespondencji marketingowej, najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest umożliwienie nam przechowywania danych użytkownika z oznaczeniem „nie kontaktować się”, abyśmy wiedzieli, żeby nie kontaktować się z użytkownikiem w przyszłości.
Istnieją również określone wyjątki, w których możemy odrzucić żądanie usunięcia danych, na przykład, gdy dane osobowe są wymagane do wypełnienia obowiązku prawnego lub do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń w ramach postępowania prawnego.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych użytkownika:
Użytkownik może sprzeciwić się wykorzystywaniu przez nas jego danych osobowych w celach marketingowych.
Użytkownik może również sprzeciwić się przetwarzaniu jego danych osobowych w przypadkach, gdy podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes. W takich przypadkach przestaniemy przetwarzać dane osobowe użytkownika do czasu, aż potwierdzimy, że mamy ważne, prawnie uzasadnione podstawy do przetwarzania, które są nadrzędne wobec interesów, praw i wolności użytkownika będących podstawą żądania zaprzestania przetwarzania danych, a w ograniczonych przypadkach – aż potwierdzimy, że musimy kontynuować przetwarzanie danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń w ramach postępowania prawnego.
Prawo do przenoszenia danych:
W większości przypadków użytkownik ma prawo do otrzymania wszystkich przekazanych nam danych osobowych w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego oraz do przesłania tych danych innemu administratorowi danych, o ile jest to technicznie wykonalne.
Prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego:
Jeśli użytkownik sprzeciwia się przetwarzaniu przez nas jego danych osobowych, ma prawo złożyć skargę do organu ochrony danych w kraju, w którym mieszka, w którym pracuje lub w którym miało miejsce domniemane naruszenie przepisów o ochronie danych.
4. MIĘDZYNARODOWE PRZEKAZYWANIE DANYCH
Capterra może przekazywać dane osobowe użytkownika innym spółkom z grupy Gartner, w tym Gartner Digital Markets, lub dostawcom spoza jurysdykcji kraju użytkownika. Podejmiemy wszelkie uzasadnione kroki, aby zapewnić, że dane osobowe są chronione, a wszelkie przekazywanie danych jest zgodne z obowiązującym prawem.
Możemy przekazywać i przechowywać dane osobowe osób objętych niniejszą Polityką na serwerach lub w bazach danych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). Przepisy o ochronie danych obowiązujące w niektórych z tych krajów mogą nie zapewniać równoważnego poziomu ochrony jak w EOG.
5. OKRESY PRZECHOWYWANIA
Dane osobowe użytkownika będziemy przechowywać tak długo, jak będzie to konieczne do realizacji celów, dla których dane zostały zgromadzone, w zależności od podstawy prawnej, na jakiej dane zostały uzyskane i/lub od tego, czy dodatkowe obowiązki prawne/regulacyjne wymagają od nas ich zachowania.
Ogólnie rzecz biorąc, będzie to oznaczać, że dane osobowe użytkownika będą przechowywane przez czas trwania naszej relacji z użytkownikiem oraz:
- przez okres wymagany przepisami prawa podatkowego i prawa spółek;
- tak długo, jak jest to konieczne, aby użytkownik mógł wystąpić przeciwko nam z roszczeniem, a my byśmy mogli bronić się przed roszczeniami w ramach postępowania prawnego. Okres ten będzie zazwyczaj równy długości naszej relacji oraz obowiązującego ustawowego okresu przedawnienia, zgodnie z lokalnymi przepisami.
6. OPCJE DOTYCZĄCE DANYCH UŻYTKOWNIKA
Uważamy, że użytkownik powinien mieć możliwość wyboru co do sposobu wykorzystania jego danych. Dane osobowe użytkownika będziemy wykorzystywać zgodnie z niniejszą Polityką. Jeśli zechcemy wykorzystać dane użytkownika w celu nieopisanym w niniejszej Polityce, najpierw uzyskamy na to zgodę użytkownika.
Komunikacja marketingowa
Szanujemy życzenie użytkownika, aby nie przesyłać komunikatów marketingowych. Użytkownik może zmienić swoje preferencje dotyczące zgód marketingowych, kontaktując się z nami pod adresem [email protected]. Należy pamiętać, że niezależnie od żądania rezygnacji będziemy nadal wysyłać wiadomości związane z usługami. Nie będziemy sprzedawać ani udostępniać danych użytkownika osobom trzecim (innym niż nasze spółki zależne lub stowarzyszone) do ich własnych celów promocyjnych lub marketingowych, chyba że użytkownik wyrazi na to zgodę i tylko jeśli jest to dozwolone przez obowiązujące prawo.
7. BEZPIECZEŃSTWO
Wdrożyliśmy administracyjne, techniczne i fizyczne środki bezpieczeństwa, aby zapobiegać nieuprawnionemu dostępowi. Pomimo zastosowania tych środków przesyłanie danych przez Internet nigdy nie jest całkowicie bezpieczne, w związku z czym nie możemy zagwarantować bezpieczeństwa jakichkolwiek informacji przesyłanych za pośrednictwem naszych witryn internetowych lub aplikacji. Należy pamiętać, że użytkownik jest odpowiedzialny za zapewnienie bezpieczeństwa swoich danych uwierzytelniających używanych do uzyskiwania dostępu do dowolnej usługi lub konta Digital Markets, a wszelkie podejrzewane nieuprawnione działania należy nam zgłaszać.
Dokładamy wszelkich uzasadnionych starań, aby dostęp do danych mieli tylko ci pracownicy, wykonawcy i pośrednicy, którzy potrzebują takiego dostępu w celu obsługi, rozwijania, ulepszania lub dostarczania naszych programów, produktów i usług.
8. PLIKI COOKIE I PODOBNE TECHNOLOGIE
Plik cookie to niewielki dokument tekstowy, który zawiera unikalny identyfikator przesyłany z serwera sieciowego do przeglądarki na komputerze użytkownika, jego telefonie komórkowym lub innym urządzeniu podłączonym do Internetu podczas wizyty użytkownika w witrynie internetowej. Pliki cookie i podobne do nich technologie są powszechnie wykorzystywane w celu zapewnienia efektywnego działania witryn internetowych oraz zbierania informacji o preferencjach użytkowników w zakresie korzystania z Internetu. Dla ułatwienia wszystkie te technologie nazywane będą plikami cookie.
Niektóre z naszych stron internetowych mogą zawierać elektroniczne obrazy znane jako web beacon (a także jako niewidoczne gify, tagi lub pixele), które pozwalają nam liczyć użytkowników, którzy odwiedzili nasze witryny. Web beacon zbiera wyłącznie ograniczone informacje, na przykład numer pliku cookie, godzinę i datę wejścia na witrynę oraz opis witryny, na której umieszczony jest dany web beacon. Możemy także stosować web beacony zewnętrznych reklamodawców. Beacony te nie są nośnikami informacji pozwalających na bezpośrednią identyfikację użytkownika.
Beacony umieszczamy również w wiadomościach e-mail lub biuletynach, aby monitorować, czy użytkownik je otwiera. Informacji tych używamy w celu personalizowania naszych usług i mierzenia ogólnej skuteczności naszych treści online, kampanii reklamowych oraz produktów i usług, które oferujemy za pośrednictwem Witryny. Pliki cookie flash działają inaczej niż pliki cookie przeglądarki, a narzędzia do zarządzania plikami cookie dostępne w przeglądarce internetowej nie usuwają plików cookie flash. Aby dowiedzieć się więcej o zarządzaniu plikami cookie flash, można odwiedzić witrynę Adobe i wprowadzić zmiany w panelu globalnych ustawień prywatności.
Więcej szczegółowych informacji o tym, jak używamy plików cookie i innych technologii internetowych, można znaleźć tutaj.
9. POSTANOWIENIA RÓŻNE
9.1 LINKI
Udostępniamy linki do innych witryn internetowych lub zasobów, które nie są częścią produktów, programów lub usług obsługiwanych przez Capterra. Nie kontrolujemy działania tych witryn ani ich praktyk dotyczących prywatności, a wszelkie informacje, które użytkownik poda w tych witrynach, podlegają ich politykom prywatności, a nie niniejszej Polityce.
10. PRAWO DOTYCZĄCE OCHRONY PRYWATNOŚCI OBOWIĄZUJĄCE W KALIFORNII
Subject to certain limits under California Civil Code § 1798.83, California residents may request certain information regarding our disclosure of information to third parties or their direct marketing purposes. To make such a request, please contact us as specified at the beginning of this Policy.
10. POSTANOWIENIA RÓŻNE
Prawo stanu Kalifornia wymaga od nas dostarczenia mieszkańcom Kalifornii dodatkowych informacji dotyczących tego, w jaki sposób gromadzimy, wykorzystujemy i udostępniamy „dane osobowe” (zgodnie z definicją w kalifornijskiej ustawie o ochronie prywatności konsumentów („CCPA”)).
Kategorie gromadzonych przez nas danych osobowych. W niniejszej Polityce szczegółowo omówione zostały konkretne dane, które gromadzimy o użytkownikach lub od nich uzyskujemy. Poniżej znajdują się kategorie gromadzonych przez nas danych osobowych:
- dane identyfikujące (takie jak imię i nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe i nazwa firmy);
- aktywność w Internecie lub innej sieci lub na urządzeniu (np. historia przeglądania lub sposób korzystania z aplikacji);
- dane wywnioskowane o użytkowniku;
- inne informacje, które identyfikują użytkownika lub mogą być w uzasadniony sposób przypisane użytkownikowi.
Wykorzystanie poszczególnych kategorii danych osobowych. Możemy ujawniać kategorie danych osobowych opisane powyżej w naszych celach operacyjnych, jeśli ich użycie jest zasadnie konieczne i proporcjonalne do osiągnięcia celu operacyjnego, dla którego zostały zgromadzone lub przetworzone, lub w innych zgodnych celach operacyjnych.
Sprzedaż danych osobowych. Ustawa CCPA określa obowiązki wobec firm, które „sprzedają” dane osobowe. Zgodnie z definicją „sprzedawania” w rozumieniu CCPA i zgodnie z aktualnymi wytycznymi regulacyjnymi, uważamy, że nie angażujemy się w taką działalność ani nie angażowaliśmy się w taką działalność w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy (w tym, że nie „sprzedajemy” danych osobowych osób małoletnich poniżej 16 roku życia). Niektóre dane, wskazane w sekcjach 1 i 2 niniejszej Polityki, udostępniamy osobom trzecim i umożliwiamy im gromadzenie określonych danych o aktywności użytkownika, na przykład za pomocą plików cookie, jak wyjaśniono w Polityce plików cookie.
Indywidualne prawa. Prawo stanu Kalifornia może przyznawać użytkownikowi określone prawa i zezwalać na składanie następujących żądań:
- Żądanie podania kategorii danych osobowych użytkownika, które zgromadziliśmy lub ujawniliśmy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy; kategorii źródeł tych danych; biznesowego lub komercyjnego celu zgromadzenia lub sprzedaży danych osobowych użytkownika; oraz kategorii osób trzecich, którym udostępniliśmy dane osobowe.
- Żądanie dostępu i/lub przekazania kopii określonych danych użytkownika znajdujących się w naszym posiadaniu.
- Żądanie usunięcia określonych danych użytkownika znajdujących się w naszym posiadaniu.
Użytkownik może mieć prawo do otrzymania informacji o zachętach finansowych, jakie mu oferujemy (jeśli takie istnieją). Użytkownik ma również prawo do niedyskryminacji (zgodnie z obowiązującym prawem) z tytułu korzystania z określonych praw mu przysługujących. Niektóre dane mogą, zgodnie z obowiązującym prawem, być wyłączone z objęcia tymi żądaniami. Na przykład potrzebujemy określonych rodzajów danych, abyśmy mogli świadczyć usługi na rzecz użytkownika i aby zachować zgodność z obowiązującym prawem. Jeśli użytkownik poprosi nas o usunięcie określonych informacji, może utracić dostęp do usług lub możliwość korzystania z nich.
Jeśli użytkownik chce skorzystać z któregokolwiek z tych praw, prosimy przesłać wiadomość e-mail na adres [email protected] lub przesłać pisemne żądanie na adres Data Protection Counsel, Americas, Gartner, 1201 Wilson Blvd., Arlington, VA, USA. Zanim przystąpimy do realizacji żądania, użytkownik musi zweryfikować swoją tożsamość. Użytkownik może również wyznaczyć upoważnionego agenta, który złoży żądanie w imieniu użytkownika. Aby to zrobić, użytkownik musi dostarczyć nam pisemne upoważnienie lub podpisane przez użytkownika pełnomocnictwo, pozwalające agentowi działać w imieniu użytkownika. Jednocześnie tożsamość użytkownika musi nadal zostać zweryfikowana bezpośrednio przez nas.
Z zastrzeżeniem pewnych ograniczeń na mocy postanowień § 1798.83 kalifornijskiego kodeksu cywilnego, osoby mające miejsce zamieszkania w Kalifornii mogą zażądać określonych informacji dotyczących ujawniania przez nas danych osobom trzecim w celach marketingu bezpośredniego. Aby złożyć takie żądanie, prosimy o kontakt w sposób określony na początku niniejszej Polityki prywatności.
Informacja na podstawie kalifornijskiej ustawy o ochronie prywatności w Internecie dotycząca sygnałów DNT („nie śledź”)
„Nie śledź” („DNT”) to ustawienie prywatności, które użytkownicy mogą wybrać w niektórych przeglądarkach internetowych. Nie rozpoznajemy ani nie odpowiadamy na sygnały DNT związane z przeglądarką, ponieważ branża pracuje obecnie nad wspólnym podejściem do reagowania na DNT. Aby dowiedzieć się więcej o funkcji „Nie śledź”, prosimy kliknąć tutaj.
11. PRAWO DOTYCZĄCE OCHRONY PRYWATNOŚCI OBOWIĄZUJĄCE W NEVADZIE
Prawo stanu Nevada wymaga od nas zapewnienia określonym konsumentom w stanie Nevada możliwości rezygnacji ze „sprzedaży” „danych umożliwiających identyfikację osoby”, zgodnie z prawem stanu Nevada. Nie angażujemy się w taką działalność, jednak jeśli użytkownik ma miejsce zamieszkania na terenie stanu Nevada i kupił od nas towary lub usługi, może, zgodnie z prawem stanu Nevada, złożyć wniosek o rezygnację z potencjalnej przyszłej sprzedaży jego danych, wysyłając wiadomość e-mail na adres [email protected]. Po zweryfikowaniu żądania użytkownika zachowamy je na wypadek zmiany naszych praktyk.
Ostatnia aktualizacja: grudzień 2019 r.